Presentera dig!
Nu har nästan alla forum en presentations tråd, så varför ska inte vinthundar If också ha en? Iaf, här lägger du upp en kort beskrivning på hur du tycker att man kan beskriva dig! 😃 Lägg gärna upp en bild också! 😃
Jag börjar!
Hej! Mitt namn är Filippa. Jag bor i Upplands Väsby med 2 katter, 1 whippet tik, 3 akvarium, 2 möss, en mamma, en pappa och två små systrar. För ungefär 1 år sedan skaffade vi Iza (Skarnbros Pazia), men livet innan Iza var inte tomt på vinthundar för det.
För snart 8 år sedan skaffade min faster en whippet hane, Primo. (frånenkenneljaginteminsnamnetpå) Primo är helt underbar! Han är sååå mysig. Dock bor han och hans kompis Tiger i U.S.A. nu.
Tiger kom in för ca 6 år sedan från Burnt Sennias kennel, som sällskaps hund till Primo. Tiger var den hund som fick mig att tycka att det är kul att träna med en hund, även om den först värkar dum i huvudet… 😇 Nedå, men honom tränade jag mycket med.
Med Iza så tränar jag flera gånger i veckan och snart så börjar vi på en agility kurs. Iza är så härlig att jobba med, hon försöker alltid tänka ut vad jag vill att hon ska göra…
Det var väl lite om mig… Hoppas det inte blev för OT… 😇
Mvh/ Filippa
Medarbetare på Vinthund
Jag heter Maria och urprungligen från Stockholm men bor numera utanför Boxholm med mina hundar,katter och kaniner. Jag håller sakta men säkert på att bygga upp en liten "gård" med olika lantraser. Jag har 3 greyhounds som förgyller mitt liv och gräver groppar i gräsmattan, men jag försöker att se det som om de planerar trädgården. 😉
Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus