Vinthundar iFokus

Vinthundar

Etikettuppfostran-träning
Läst 1672 ggr
Maria29
0

Nytt år vad är era planer?

Vad har ni tänkt göra med era hundar i år och har ni redan börjat anmäla er på kurser? Jag vill ha tips och ideér på vad man kan göra med våra fina vinthundar (förutom det uppenbara fast det är ju också kul). Bilder är inte heller fel så börja inspirera oss här på sidan!!

Jag har själv inte kommit på vad jag ska göra med mina hundar i år men jag har börjat fundera på att köpa en klövjeväska till min ena greyhound (tänker inte göra väskorna för tunga men gillar tanken på att han "jobbar"). Flört

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

[Neko]
0

Jag ska ner till tyskland och tävla på lure coursing EM med min Podenco Ibicenco :) ska bli riktigt roligt! och så blir det en del utställningar, kapplöpning och lure coursing att se fram emot!

smurfan-13
0

På lördag hämtar vi hem vår lilla cirneco pojk på dryga 8 veckor. Planen är att lära känna varandra riktigt bra, förhoppningsvis gå några kurser och få en bra grundträning inför agilityn jag planerar att ha honom till i framtiden.

Sen så är jag nyfiken på att prova på utställning och det skulle man väl kanske försöka sätta sig in i och testa iår oxå, innan han har åldern inne för agilityn. Men utställning verkar mer invecklat än vad jag först trodde :P

Hoppas få möjlighet att sätta mig in i LC oxå, så att vi förhoppningsvis kan testa på det i framtiden med.

Men först skall vi lära känna varandra som sagt!

#1 åh vad spännande! berätta ALLT om hur det var sen!

Maria29
0

#1 Det låter spännande berätta gärna hur det går/gått för dig i tyskland. LC och kap. är ju också kul (har själv 2pensionerade kap.greyhounds).

#2 Grattis till valpen, visa oss gärna bilder när den kommit (alltid kul att se valpar)! Uställningsträning är kul även om alla hundar inte blir BIS (ingen av mina är det, även om de är det i mina ögon).

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

[Neko]
0

Absolut, det ska jag göra :)

#2 Vi vill se många valpbilder sen!

Littlem
0

Jag o min whippetkille ska väl börja med whippetrace när säsongen kommer igång igen. Sen fortsätta med cykling/drag. Gärna prova lite mer rallylydnad och agility. Försöka lägga lite mera spår. Sen får vi väl se vad som händer :)

Jamie+Engla
0

Det blir en massa utställningar för min egenuppfödde podengo ;) Hennes mamma ska få lite ledigt efter 4 års intensivt tävlande :) Nu är det Kiaras Chans.. SJW -12 Fashion Star Isn't She Lovely (Svensk juniorvinnare -12)

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

SaraC
0

Låter som ni har mycket kul på gång i år!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar