Varning för varnare !
Hej
Tänkte bara passa på att varna alla för en brandvarnare från ett svenskt företag som heter NEXA, säljs via olika butiker i sverige, varför varna för någott så bra som en brandvarnare? Jo dom säljer en typ som är länkade till varandra så att man får larm i hela huset om man har fler i olika rum, och det är nog bra. Det som inte är så bra är att dom börjar tjuta för fullt när batterierna som sköter länkningen tar slut, inte som brukligt är med korta ljudstötar för att påkalla uppmärksamhet att det behövs batteribyte utan vi pratar fullt drag. Detta påtalas inte någonstans i bruksanvisningen
Jag kom hem till en helt vettskrämd katt som under flera timmar utsatts för denna ljud terror, det tog dagar innan hon blev sig själv igen och lugnat sig
Jag har nu tagit ner dessa brandvarnare och meddelat NEXA om detta förkastliga beteende, någott som dom dock tyvärr verkar ta lätt på att döma av deras ovilja att ge klara svar.
Hoppas på detta sätt att jag kan varna för deras produkter och att därigenom spara några hundar och katter från att få samma skrämmande och plågsamma upplevelse som min katt fick.
Hälsningar
Bengt
Oj, det lät ju inte bra! 
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar