Vinthundar iFokus

Vinthundar

Etikettutställning
Läst 1781 ggr
Magrat
0

Duktig valp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag ställde jag för första gången min yngsta tös, dessutom på pudelklubbens inofficiella utställning så inte var konkurransen i hennes klass särskilt stor, enda valpen i sin ras och förutom henne bara en Afghan var anmäld. Däremot var det otroligt bra träning, både för Tesla och mig och nog tyckte jag att det gick väldigt bra ändå. Omdömet som följer

_Ännu mycket valpig med långsträckt vackert huvud. Bra öron, ögon. Mycket bra hals. Bra stomme. Fina tassar. Bra bröstkorgsdjup. Fin välvning över ryggen. Lång fin svans. Mycket lovande.

_Så HP, BIR-valp och BIG-valp fick min tös med sig hem (och otroligt stolta ägare). Att hon sedan inte placerade sig i sista delen gör oss inte ett dugg, för vår hund var ju ändå den absolut finaste =)

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Changrila
0

Åh, grattis!

Hur tyckte hon att det var att befinna sig på utställningen?

Jag kommer ihåg när jag ställde ut Wahidah som valp första gången. Det var hon, brorsan och en salukitik till. Wahidah vann över den andra tiken, så då skulle hon in i ringen samtidigt som brorsan… HEJ vad kul det var :D (Det var två sjövilda valpar som flög runt i ringen… Tog ett tag innan vi fick dem så lugna att domaren öht kunde bedöma deras rörelser.)

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Magrat
0

Faktiskt helt okej, allt var mest jätteroligt enligt henne. Små hundar att titta på mängder av tappat hundgodis, massvis av uppmärksamhet och en kort resa. Jag tror det var en väldigt bra kombination för henne att pröva första gången. Sedan så var domaren guld värd som bara pratade på med henne (och hade hänsyn tlll att det var världens lyckligaste valp som studsade runt i ringen). Så fram tills slute så var hon faktiskt intresserade och verkade trivas alldeles utmärkt.
Men det där med sjövild valp i ringen, jodå. Första varvet vet jag knappt om hon hade någon tass i backen över huvud taget. =P

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

SaraC
0

Vad roligt Skrattande Grattis!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Magrat
0

Tack så jättemycket =)

klick
0

Vilken vacker tjej!

Magrat
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tusen tack, det tycker jag också. Nu är hon något äldre och minst lika fin, även om hon fortfarande är svår att fånga på bild. Tesla tycker det är väldigt onödigt att vara stilla så att matte kan få fotografera Tungan ute