Har IG samma päls som whippet?
Hej!
Vet med all säkerhet att jag tål italiensk vinthund då jag under flera år levt med tre stycken.
Nu har jag separerat och min man har kvar våra IG.
Tankarna går nu till att ev skaffa en whippet.
Är pälsen likadan på båda raserna?
Tacksam för svar 
Jag upplever pälsen rätt lika, men det är inte alltid pälsen som avgör allergin.
Åk hem till en uppfödare och känn lite, men troligen är det inga problem.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Tack för ditt svar 
Det bästa är ju att försöka träffa så många som möjligt. Kanske inte bara några timmar hos uppfödaren utan även försöka pröva under några dagar. Viktigt är ju att berätta för uppfödaren om de nu inte skulle fungera. Just det där med allergi verkar svårt. Min pappa har inga problem med varken schnauzer (som de själva har) eller schäfer. Däremot rinner näsan och ögonen är röda efter bara någon timme inomhus med mina Borzoier, det utan att han ens klappar dem eller att de är särskilt på.
Så försök träffa många individer, och under en längre tid. Och berätta för uppfödaren. Du har säkert bra förutsättningar när det fungerat med tidigare hundarna. Ve du vad det är du är allergisk mot? Tänkte att det kanske spelade in.
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell