Afghantik flyttar hit!
Om några dagar flyttar afghanflickan äntligen hit! Dolunay´s Running Free! Längtat efter min egna vinthund väldigt länge nu och blev tillfrågad att ta en omplacering. Vilket passar oss kanon. Vill inte ha någon valp just nu utan en som är några år . Tiken fungerade bra med andra hundar och ville leka väldigt mycket men det ville inte hennes hundkompis hon bodde med nu och sen då påga att deras situation ändrats så kände dem att hon fick det bättre hos någon med mer tid. Jag går hemma med mina andra hundar så ja här finns gott om tid och kärlek.
Om ni har några släktingar till tjejen får ni jättegärna lägga in bilder? Vet att där är väldigt mycket spin-kendos i stamtavlan. Hur som visa gärna era vovvar men vore extrakul om det var någon som har en släkting.
Hade några frågor. Dessa förbaskades matluvorna var hittar man dem?
// Madelene och Pälsbollarna
Sajtvärd på Camping
Medarbetare på Omplacering och Gecko
Vad roligt! Afghaner är ju såå fina, min favoritras 
Jag vet inte vart man kan hitta matluvor
men vet en som syr sina själv 
Medarbetare på Sphynx iFokus
Matluvor går att köpa på citypet i stockholm, annars syr de flesta själv.
Kul att du blivit med afghan, en underbar ras :) Vill självklart se bilder på henne 
Saori Wohlin (sök på fb) säljer fina o bra luvor :D
------------------------------------------
Emma - Medarbetare på Bichon ifokus
Lagotto Romagnolo & Bichon Frisé
Blogg: Te-ki
Foto: Bark it
Hon har även bra stövlar och regnrockar :)
Går allt bra med din nykomling? Har du bilder? :D
---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm
Det går kalasfint men vilken speciell hundras. Ska lägga upp bilder så fort jag är vid rätt dator (: Tack för era fina ord och bra tips med matluvorna
// Madelene och Pälsbollarna
Sajtvärd på Camping
Medarbetare på Omplacering och Gecko
Jo, jag vill ju också se bilder på din nya familjemedlem! Hoppas du har kommit till rätt dator snart. 
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Grattis! Man har aldrig tråkigt med en afghan i huset! 
Matluva, enkel variant.
Klipp av toppen på ett par strumpor.