Vinthundar iFokus

Vinthundar

Etikett: övriga-hundsporter
Läst 2526 ggr
Changrila
1

Filmklipp! Rallylydnad.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

I söndags var jag och min saluki Wahidah iväg för att tävla rallylydnad. Vi fick 77 poäng, vilket ledde till en 15e-plats (det var ca 20-25 deltagare totalt).

Själv är jag jättenöjd. Det var vår andra tävling, vårt första kvalificerande resultat och Wahidah kändes mycket mer taggad och glad än första gången vi tävlade. Förhoppningsvis kan jag få henne ännu mer pepp till nästa gång :)

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Littlem
0

Grattis!  Verkar som de va rätt kasst väder?  Min whippetkille gillar inte o va ute eller hitta på saker när de regnar. Nu är kasnke inte din tjej så petig med sånt. Men hålelr tummarna för att det är bättre väder nästa gång ni tävlar och att ni får ännu bättre kontakt!

Changrila
0

Det var helt hysteriskt dåligt väder… Gräsplanen var lerblöt (så jag var väldigt glad över att det inte var med några lägganden den dagen..). Det kom totalt ösregn då och då som gjorde att tävlingen fick pausas, någon gång var åskan rakt ovanför klubben och när det mullrade till så skakade hela klubbhuset… Det kom blixtar, dunder, lite mer regn… uppehåll, regn igen… Tungan ute

Jag är mest förvånad över att Wahidah inte brydde sig mer om det dåliga vädret. Hon hade iof regnoverall på när vi tog oss till klubben och vi satt i klubbstugan hela tiden förutom när vi gick ut på planen (turligt nog var det uppehåll då). Men ja, jag hoppas också att det blir bättre väder nästa tävling!

Tränar/tävlar du något med din fyrbening?

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

SaraC
0

Grattis! Bra jobbat!

Vad kul att se film!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Littlem
0

#2 Vi har just börjat träna whippetrace och det går kanonbra. Ska prova o va med på KM i oktober troligtvis.

Annars har jag åkt med syrran ut till brukshundsklubben här o tränat rallylydnad och lite agility och det har med funkat ok och han tyckte de va skoj!

Magrat
0

Vad roligt att det gick så bra!

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell