Italiensk vinthund
Vi har två stycken i famoljen och dom har ingen uppfostran eller lydnad alls så tänkte ge mej på dej.
Något specielt jag ska tänka på med tanke på att dom inte är redigt som andra hundar.
Hej! Jag tänkte skriva några ord till Dig om Italienk vinthund. Jag har an 4-årig grå mini vinthund. Han är jätte snäll och lyssna alla komandå. Han har fått första priset på valpkursen.
De är mycket känsliga, tycker inte om hög jud, vill inte vara ensam, och det är viktigaste att de vill ha sina regelbundna tider, txp. rastning, mat, att läka. Man ska be han/hon fint, att gå och lägg dig. De har känsliga tassar, mäst på vintern. Man måste smörja då snön har kommit. Behandla de om de skulle vara en bebis men bästemd och låg jud.
Tycker om att sova under täcke, mycket nyfiken.När mina barnbarn kommer han är lite uppe och läker med dem.
Min lilla hund får mat bästemd tid 3x om dagen, och jag är ute med honom minst 5x om dagen. Alltid får mat efter rastning. Han vet klockan bätre än jag, då visar han att nu är det matdags, eller gå ut osv. Man behöver mycket tålamod om hunden inte tränad när den var valp.
Glöm inte: Hårda ord, vill inte avisas, behöver myucket kärlek.
Lycka till
Gisela