LC-licens
Ni som har fått LC-licens till era hundar. Hur gammal var hunden när licensen togs? Berätta gärna också vilken ras du har!
Hej Sandra Hunden måste vara minst 15 månader för små vinthundar tex whippet m.m. och 18 månader för stora vinthundar. Själv har jag Cirneco Dell Etna. Ewa Kennel Sikania.
Hej!
Jo, det vet jag :-)
Tråden skapades med tanke på att det kan vara kul att veta när medlemmarnas hundar fick sin licens.
Hur gammal min äldsta hund var när hon fick sin licens vet jag inte, eftersom hon inte bodde hos mig då. Men min unga dåre fick i alla fall sin licens när hon precis fyllt 2 år. Hon är en saluki som är född i början av april 2008.
---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm
kommer inte riktigt ihåg hur gammal min whippet var, men runt 1,5 år. Hon är omplacerad, så hon flyttade till mig när hon var 1 och då hade hon aldrig provat på LC. Det var ganska kul att se hennes första lopp, för hon fattade direkt! Licensen tog hon väl så fort hon kunde, hon sprang iprincip felfritt (förutom att hon någon gång fick för sig att det var fyrhjulingen som drar ut trasan som var intressant.. blev iofs godkänd även då, då hon bara siktade på fyrhjulingen lite i första sträckan) nu är hon helt galen och ganska svår att starta… sprattlar som en tok!
Jag har en valp nu, som är ca. 6 månader och hon har fått prova på att jaga trasa på whippetrace träning.. det var också väldigt kul att se! inte alls som flera valpar jag sett förut; skuttande och lekande. Det var blodigt allvar från första sekunden! hon blir kanske också en tras-galning… ^^