It. vinthund behöver nytt hem
Hej!
Min väns mor kan inte ha kvar sin italienska vinthund Mozart. Han har stamtavla. Han är runt 2 år gammal och har slutat vara rumsren, fått en väldig separationsångest och har epilepsi.
Annars är han en jättego hund. Kvinnan som har hunden pluggar och kan inte lämna honom själv och tycker inte han lever ett lyckligt liv. Han kommer att avlivas tidigast på måndag och jag vill göra vad jag kan för att hitta en ny ägare.
Hon har försökt lägga ut annonser, pratat med uppfödaren och olika hundhem men ingen vill ta emot honom. Jag tror att han kan få ett bra liv om någon bara tar sig tiden att hjälpa honom.
Maila ert intresse till alexeh@live.se så vidarebefordrar jag.
Jag hoppas för lilla Mozart!
Hur har det gått ?
* tiras
Jag undrar också hur det gick för den fina killen.
/ Lina
Medarbetare på Vinthundar iFokus

Jag hoppas det gått bra och att han fortfarande lever. Avlivning av en 2 år gammal hund är inte bra. Det går alltid att hitta nya hem men det kan ta tid särskilt om det finns något problem eller sjukdom. Jag har placerat om ett antal djur. Några har varit lätta andra mycket svåra men till slut har det gått. Sprid till så många som möjligt på så många ställen som möjligt. Här finns flera lämpliga forum t.ex. omplaceringar i fokus fast det kanske redan är för sent.
Någon som vet hur det gick?
jag undrar också!
man kan även ta kontakt med omplacerings organisationer, dom hjälper säkert till! Avlivning hoppas jag INTE på!!!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
TS har ägaren pratat med uppfödaren? Om uppfödaren kryssat i återköp kan hundens ägare åka dit och lämna hunden om hon absolut inte har någon annan utväg, oavsett vad uppfödaren säger….