Konstiga kommentarer
Aldrig har jag fått så mycket konstiga kommentarer från folk som jag får om mina vinthundar.
Allt från, ett barn som pekade och sa: Åh, pappa titta får!!!
- till rådjur som jag ofta får höra.
En kille sa: Aha det är en sådan, ja dom har väldigt speciella tänder.
och TVÅ gånger har jag fått höra: Åh, dom är utmärkta draghundar 
* tiras

Ha ha ha! Får?? Hm, frågade du vad som skulle vara så speciellt med deras tänder? Hade varit intressant att höra förklaringen ;-)
Jag har bara fått höra att dom ser frusa och rädda ut. Och en mex uppf sa att dom är väldigt opersonliga! Pffff! Dom har väl personlighet om något!!!
Ett barn sa till sin mamma att min tik såg ut som scooby doo ^^
Folk har även frågat om hon är en dalmatin :)
"Mamma titta vilken låång svans"
lite sånt har man hört om vovven :)
Det roligaste tror jag var när jag var ute med min hane som hade sitt gröna fleecetäcke på sig ( med hjärtan på) och en kvinna skrek till: Oj vad rädd jag blev jag trodde det var en maremma :)))
Ang tänderna ja jag önskar jag hade haft sinnes närvaro nog och frågat. En mycket udda kommentar :))
* tiras
Det roligaste jag hört var nog när en kvinna frågade om mina hundar (whippet & saluki) var syskon. Då hade jag svårt att hålla mig för skratt.
En full kille på pride: "Är det två pudlar?" Jag fick mig ett gott skratt och jag kan inte förstå hur han kunde få min podenco ibicenco och afghan till pudlar! 
Jag har fått höra "Titta! en dalmatiner!" (kan tilläggas att den tiken jag var ute med då är så ljust cremefärgad att vissa tror att hon är vit. Några fläckar har hon inte).
Jag har även fått komplimanger för mina hundar när de varit tjocka, för att de "inte är sådär dumt smala som alla brukar ha de där hundarna"..
Sedan har jag fått alla de där vanliga kommentarerna om att man borde mata hunden osv.
Min favorit var dock häromdagen, då jag var ute med min ena saluki och en väns finska lapphund. En unge kom gående med sin mamma och helt plötsligt säger ungen: "TITTA! Den ena hunden har jättelånga ben!" :D
---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Nog var det en del underliga kommentarer ni fått. Jag har fått en del men de har handlat om att de är för magra, fryser jämt och är så rädda.
På SBK under -70 och -80-talet var det legio med syrliga kommentarer. Då tränade och tävlade jag lydnad med afghan.
#1 ja är det någon rasgrupp som har personlighet så är det då vinthundarna.
Ja många knasiga komentarer har man hört genom åren.
Då jag hade många hundar gick jag med 5 åt gången. Mötte en äldre man med någon form av tax eller liknande (minns inte vad exakt) Han hojtade åt mig på avstånd om jag verkligen skulle gå med alla dessa hundar och möta honom, om jag klarade av det. Ja då svarade jag, bara du klarar av dina två.
Vi möttes och gubben höll på att åka omkull med sina två småhundar hängandes i kopplet skällandes mot mina. Jag gick bara förbi med mina 5 hundar som knappt tittade åt hans djur.
Behöver jag tillägga att jag fnissade rätt mkt när jag fortsatte promenaden..
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
#8 Haha, det där är underbart att uppleva, en fullvuxen man kan ha fullt sjå med att hålla EN hund och själv promenerar man bara förbi med hundar som just som du säger, knappt tittar på dem, underbart. Jag har upplevt det så många gånger och jag blir alltid SÅ stolt!
#4 Syskon? Hihi, jag brukade få frågan om det var mamma, pappa, barn då jag hade både greyis och whippet. Speciellt från barn, men även vuxna!
#6 En liten tjej som sålde jultidningar ringde på dörren och jag stod ju framför hundarna och så kikar hon bredvid mig och säger med förtjusning "åh, har du en dalmatiner!". Min vita greyhound hade synliga pigmentfläckar så jag kunde inte annat än skratta och säga nej… :-)
Men den mest komiska kommentar jag fått var mot min första svarta greyhound när hon var ca 6-7 (?) månader gammal, rätt smal för tillfället. Var på stan på väg in i djurbutik och en äldre dam kommer med sin rullator och ser väldigt barsk ut och säger högt och väldigt bestämt, utan att stanna, "varför är hunden så mager?"… Och så går hon bara vidare! Kan tänka mig vad hon sa till sina väninnor sedan vid kafferepet 
Men oftast så hör jag efter att folk passerat - "kolla, där är sådana där snabba hundar…" (speciellt när jag gick/går med greyhound)
Rätt stolt vinthundsägare!
Jag har faktiskt fått frågan om min grey har anorexia! (DÅ är han ändå inte direkt i utställningsform så att säga, hihi)
/ Lina
Medarbetare på Vinthundar iFokus

HAHAHA, gud vilken roligt tråd. Sitter här och fnittrar i mörkret.
Rebecca
Får skratta så gott när jag läser vad ni skrivit.
Den roligaste kommentaren jag fått hände en sen och mörk helgkväll då jag kommer förbi ett par som är på väg från en fest. Min hund var som vanligt lös och en liten bit före mig då mannen i sällskapet får syn på hunden och skriker åt kvinnan "Titta en hare". Till saken hör att min hund hade sin vinterrock i camotyg på sig. Rocken är fläckig i grönt och brunt. Kvinnan säger åt mannen -"men för fan, den har ju kläder på sig!". Sedan fick de syn på mig och jag sa att det var min hund de såg. Både kvinnan och jag skrattade gott.
Annars är den gulligaste kommentaren jag fått en från en liten pojke. Den lille pojken kommer med sin mamma och får syn på min italienare "Mamma, mamma, titta Bambi! Men mamma det är Bambi!" Han trodde inte på att min hund var just en hund. Han var totalt övertygad om att han såg Bambi. Det tyckte jag var så gulligt.
Faktum är att jag, hur otroligt det än kan låta, aldrig har fått en enda nedlåtande eller elak kommentar om min hund. Till min stora förvåning brukar unga killar, 8-12-års åldern, tycka att min hund är "cool". Fått många sådana kommentarer.

#12 Vad har du för ras?
#13 det står i inlägget att hon har en italienare 

På den tiden jag hade Afgahn var det en gång en dam som frågade (under ett samtal om kapplöpning) ifall han inte fastnade i sitt eget hår när han sprang ;)
Och det är inte länge sedan som vi hade min svärmor här som tittade lite ogillande på vår whippetgrabb och frågade om han inte borde ha lite mer mat.
En tant som stack ut huvudet genom dörren, när vi gick förbi hennes hus, tyckte först att det va ett rådjur jag va ute och gick med :p "Men jag tänkte att så tamt är väl inte ett rådjur" sa hon haha :)
Min greyhound är vit (med några blåbrindle-fläckar) Förstår inte hur man får det til ett rådjur? ^^
Det är många som frågar om dom verkligen ska vara så smala. Jag säger alltid bara ja.
Moster tyckte att min hund är SÅÅÅ MAGER! att man ser varenda revben och ryggraden. Man ser dom 2 sista revbenen och 3 ryggkotor om han skjuter rygg (annars bra en) Det tycker inte jag är för mager :)
Jag får jämt höra hur bra min golden ret. tar hand om den lilla valpen. Bell är ingen valp utan en dam på 4+ tilllika den som bestämmer över den snart 2-åriga golden. En annan komentar var vilken fulhund du har, ser så konstig ut med långa ben på en liten hund. Bell är söt!
Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

Det är verkligen kul att höra vad folk får för kommentarer om sina hundar!
Rebecca
Har fått en del kommentarer om vår salukitik, mest är folk genuint nyfikna och snälla nog att vilja höra på mina långa haranger om favoritrasen.
Märkligaste kommentaren är av en man som står utanför en sportbar. Han säger "det där ser ut som en såndär katthund! ". (Har ingen aning om vad det är för ras, men den låter ascool!).
Den mysigaste kommentaren är från en kille i 7-8 års åldern som när vi passerar hänfört utbrister; wooooow!