Whippet bäst på rundbana?
Jag hittade den härsidan.
Det står "Whippet är den bästa hunden för rundbana". Undrar lite om man verkligen vet att det är så och i så fall hur det kommer sig att just Whippet är den bästa hunden på rundbana.
Rebecca
Medarbetare på Vinthundar iFokus
Tror att de menar att deras hundar inte varit skadade och de ser därför wippen som bästa hund på banan.
En greyhound kommer ju upp i högre farter och har även en egen högre vikt, och då blir det ju naturligtvis högre belastning och flera skador på dem.
Så tror jag.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus

Det låter rimligt om inte annat :)
Rebecca
Medarbetare på Vinthundar iFokus
#2 Ja för en greyhound är ju snabbare, och då borde den vara bättre… ellerhur… 
~ Anneli ~
Kan nog med 100% säga att det är så Linnéa och Göran menar. De har tävlat greyhound i början av sin kappkarriär också, men nu är det endast whippet sedan många år tillbaka.
Greyhounden är inte bättre pga av sin snabbhet, både whippet och greyhound är "bäst" på att springa på rundbana, men tänker man endast skadestatistiskt så är whippeten bättre.
Sedan är det olika upplevelser av att se greyhound kontra whippet, men det är ju smaksak 
MVH / Lotta
En liten bild på min egen "Moneysteppare" sedan 12½ år tillbaka!
Moneystep's Shilling.
#4 Du förstog nog inte riktigt min ironi i att en greyhound är snabbare och då är bättre.. Jag menade bara att om man tittade tidsmässigt så är ju en greyhound bättre, för att den springer snabbare tider. Men som du säger, det är helt olika upplevelser i loppen.
~ Anneli ~