Vinthundar iFokus

Vinthundar

Etikett: annonser
Läst 1618 ggr
Jasmiiine
0

Söker Italiensk Vinthund

Jag har länge suktat efter min egna italienska vinthund. Jag beundrar bilder på dessa skönheter dagligen.

Jag jobbar just nu i ett tävlingsstall och bor där på gården med min pondeco mix. Men jag känner att både hon och jag vill ha en liten till i vårt team som vi kan busa med. Hon måste få någon som hon kan sträcka ut med och leka med. Eftersom jag jobbar i stall så får hunden springa lös där om de går bra, men har min pondeco inte lös runt hästarna, även fast hon är försiktig så händer en olycka så lätt.. Jag känner att de optimala för oss är att hunden är mellan 1 till 4 år.  Men valp går såklart också. 

Eftersom jag jobbar i ett stall så finns jag alltid runtomkring hunden. Dom helgerna jag till exempel åker iväg och ska hjälpa ryttaren så får hundarna antigen följa med eller så får dom vara hemma hos mina föräldrar som alltid är hemma och hundvana.

Jag är van att träna och uppfostra hundarna. Min pondeco mix var en rädd och väldigt ostabil hund när jag fick henne för snart ett år sen och rädd för andra hundar, människor, you name it! Nu älskar hon allt och alla, så hon gör framsteg hela tiden. 

Varför just jag vill ha en italienare beror på att desto mer jag läser om dom, desto mer säker blir jag att på att en italienare skulle matcha in perfekt i min och Miras (pondecon) vardag.  Jag är inte osäker ens på vad för hund vi ska ha längre, den ska bli en italienare nästa hund. 

Men nu ska jag inte skriva en hel roman. Är de någon som har någon fråga eller fundering så är de bara att PMa, maila jasminelundblad@me.com eller smsa 0720493468.

Jag håller till i Norrköping, men kan resa land och rike runt för den rätta hunden. 

Så, har ni/vet av någon italienare som söker ett hem, hör då av er! Jag är främst ute efter en tik, men skulle den rätte visa sig vara en hane.. Ja, då gör det inget. Enda kravet är väl egentligen att hunden ska fungera bra med katter och andra hundar.

Changrila
0

Du skriver "Jag är inte osäker ens på vad för hund vi ska ha längre, den ska bli en italienare nästa hund. " men igår skrev du att du funderade mellan whippet och italienare? ;)

Är du medlem på facebook så finns det dels en grupp för folk med italiensk vinthund i Sverige, dels en grupp för vinthundar som omplaceras. Mitt tips är att hålla utkik där, det dyker upp italienare lite då och då!

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Jasmiiine
0

#1 Har pratat med mycket olika människor, om både whippet och italienare innan jag la ut inlägget igår ens och har alltid haft en liten "crush" på italienarna. Så har suttit och läst runt här mycket också om båda raserna då de finns mycket bra människor på den här sidan, så prata med min familj om båda raserna och efter dissektioner så föll valet på italienare. De är väl bra att man äntligen bestämt sig eller? ;)