Senil grehound
Min 10år gamla Greyhound Dan har sover nästan hela tiden och det är ok för mig han har ju rätt till ett lugnt liv som senior, saken är den att han börjat väcka mig på natten och är jätte kissnödig. Jag kravlar mig ur sängen för att släppa ut honom och då går han ut för att undra varför han kommer in igen för att senare visa att han är kissnödig då öppnar jag igen har jag tur så kissar han och sover resten av natten har jag otur så blir han förvirrad och ska in igen. Jag har ibland struntat i det och då har han kissat inne så för det mesta så håller jag på att öppna och stänga. Dan kissar föresten inne efter maten om jag inte "kastar" ut honom så fort det är tomt i skålen (då ställer han sig och kissar mot kakelugnen i vardagsrummet).
Det är inte hans fel och jag har pratat med vet. och låtit honom bli kollad han är frisk fysiskt.
Jag undrar om någon har några bra tips för hur man ska göra Dans liv så bra som det bara går den tid vi har kvar (har inte planerat att ta bort honom för lite kiss) det är ju en senior så även tips som ger lite extra guldkant vore roligt.
Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

Min älskade Dan
Han må vara lite virrig men han hittar alltid en bra plats att ligga på. ❤️
Har ingen erfarenhet av senil greyhound, (min gamla tik var fortfarande klar i knoppen vid 12 år). En tanke som slår mig, när du släpper ut honom på natten, släpper du ut honom i trädgården då eller går ni ut i koppel?
Min hane har 2 standardställen som han alltid kissar på, 1 i trädgården och 1 utanför tomten. Hade han blivit bli lite charmigt förvirrad så hade jag nog lett honom dit i koppel och hoppats på att han triggats att markera där.
Söt han är när ligger i fåtöljen ❤️

Jag öppnar dörren och släpper ut honom han blir ibland sittandes i förstun utanför och efter en stund lomar han iväg men det var en bra idé jag skulle kunna gå iväg till en av buskarna som står nära huset (den brukar han kissa på). Tyvärr är Dan borta i skallen men han är den finaste hund jag haft/har och betyder otroligt mycket för mig. ❤️

Dan älskar "sin" fotölj mer än sofforna..
Hur har det gått för er? Hjälper det att gå till busken? Han ser ut att ha det mysigt i sin fåtölj 🙂 Även om han är inte är klar längre, så finns han fortfarande därinne ❤️
Tyvärr så verkar han inte helt förstå vad jag håller på med, men jag kommer att fortsätta ett tag till för att se om vi kan få in en rutin. Äldre djur ha så otroligt mycket att ge och min Dan är otrolig, även om jag älskar mina andra så är det någonting med honom som inte går att beskriva med ord. ❤️