Vinthundar iFokus

Vinthundar

Etikettot-off-topic
Läst 1804 ggr
Levijo
2015-01-22 13:19
0

Kommentarer?

Jag följer många vinthundsbloggar på Tumblr och där får folk meddelanden stup i kvarten om att hundarna måste få mer mat, är undernärda, för smala etc. 

Får ni ofta såna kommentarer? Både på internet och "på riktigt"?

FannyGoldfish
2015-01-22 13:29
0

Jag har blivit hotad med att bli anmäld för att jag "svälter min hund". Dock från en tjej som inte kan så mycket om hundar. Dino är ju riktigt kräsen och jag kan hålla med om att han är smalare än vad han bör vara, vilket säkert är oroväckande för ovana när dem känner revben och etc så tydligt på honom. Men att hota med anmälan är lite att ta i tycker jag, som tur vart det inget mer än ett hot.

Levijo
2015-01-22 13:33
0

#1 Haha herregud.. Hellre en lite väl smal valp än en fet valp under uppväxten, tycker jag :o

chaoscrime
2015-01-22 13:54
2

Enda kommentarer jag fått är av äldre damer som tycker att Colin måste frysa ihjäl då han inte har något fett på kroppen. 

"Det är lugnt, han är ryss! Älskar snön 😃"

Feel my mind, read my body, touch my scars.

Wenniz
2015-01-22 20:26
1

Well jag har blivit hotad med en anmälan då min Whippet tydligen var smal? Det roliga var att Corinne då var ganska överviktig när denna person sa så. :P Men ja vissa människor kollar konstigt på min ostbåge till hund, både icke hundvana och hundvana människor men det handlar mycket om okunskap. :)

• Nederlandse Kooikerhondje -
Saffran0Spice
2015-01-22 22:49
2

Hör MINST 2ggr per dag av främlingar att min hund är för mager och att jag borde skämmas. Och det visar sig oftast att de inte ens vet vad en vinthund är…

Men på internet får jag aldrig höra det, där får jag faktiskt bara höra vilket bra hull min hund har hahaha XD

Levijo
2015-01-22 22:52
0

Haha då vet jag vad jag kan förvänta mig 👍 Men jag får ju höra att min överviktiga mops är smal.. så blir inte direkt förvånad 🤔

Saffran0Spice
2015-01-22 22:53
0

#6 min italienare har misstagits för mops - så man ska inte ta till sig så mycket av vad andra ''vet så mycket om''😃

Levijo
2015-01-22 23:03
0

#7 Om inget annat kan man ju starta en tävling med andra vinthundsägare - Vem har hört det mest bisarra om sin hund? 

Och wth. Mops? 😂 Huuuuur. Inte ens om man inte kan något om hundar måste man väl veta att mopsar är tjockishundar som blir övergödda av sina ägare och har platt nos? De är ju överallt på internet

Saffran0Spice
2015-01-22 23:13
1

#8 ja du säg det - har hört alla möjliga spännande raser/arter som jag tydligen har i kopplet. Tror det är en eller två som faktiskt gissat rätt XD

Luvinis
2015-01-26 20:13
1

I sommras när jag var ute med min whippet Kiwi så var det någon som sa att jag skulle köpa en korv med bröd åt henne för att hon var så smal. Så jag tror de händer de flesta som har en vinthund. :)