Vinthundar iFokus

Vinthundar

Etikettövrigt
Läst 1662 ggr
Saffran0Spice
1

Åka till ett GRC?

Jag är väldigt sugen på att åka till ett Greyhound Rescue Center som volontär eller liknande under en kort visit i England eller på Irland.

Så jag tänkte höra om någon gjort detta eller har en hund från ett sådant center och kunde berätta om sin upplevelse? 🙂
Jag vill helst till ett center som inriktar sig specifikt på vinthundar - så skall kolla efter organisationer och privatpersoner som håller på med ex Tävlings Greyhound rehab.^^

smurfan-13
0

Jag har bott i Spanien under nästan tre år och jobbat på ett rescuecenter för gatuhundar. Bland det bästa (& värsta) jag varit med om! Rekommenderas varmt. Kan tyvärr inte bidra m kunskap om läget på irland/england dock.

Saffran0Spice
0

#1 Ok - vad spännande!
Läser gärna om din upplevelse även om det är i Spanien =)

Maria29
0

Var det någon som sa Irland… Jag har aldrig varit funktionärer på ett rescue men alla mina greyhounds (4 just nu) kommer där ifrån. Nu vet jag inte om hon tar emot men en av mina vänner bor på Irland och driver Orchard greyhound sanctuary-clare (gå in där om du har fb). Jag drömmer om att åka på besök dit någon gång men eftersom jag har en liten gård förutom hundarna så. är det ju inte bara att åka i väg för min del.

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

Maria29
0

Var det någon som sa Irland… Jag har aldrig varit funktionärer på ett rescue men alla mina greyhounds (4 just nu) kommer där ifrån. Nu vet jag inte om hon tar emot men en av mina vänner bor på Irland och driver Orchard greyhound sanctuary-clare (gå in där om du har fb). Jag drömmer om att åka på besök dit någon gång men eftersom jag har en liten gård förutom hundarna så. är det ju inte bara att åka i väg för min del.

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus