Vinthundar iFokus

Vinthundar

Etikett: hundtillbehör
Läst 3330 ggr
[babels]
0

Storleksguide italiensk vinthundsvalp

Hej!

Vi ska hämta hem en italienskt vinthundsvalp om ungefär två veckor och behöver ordna klädessituationen tills dess. Är det någon som har tips på bra kläder för valpar? Att sy eller sticka våra egna kläder är inget alternativ för oss och alla affärer som säljer hundkläder verkar endast ha för färdigvuxna hundar. Vilka mått är viktiga för italienskt vinthund? Längd, bröstomkrets och hals? Går det att få bra proportioner med tanke på att bröstet är väldigt stort och halsen ganska liten? Om det är någon som känner till någon affär som säljer kläder för valpar, tipsa gärna! Eller om någon syr eller stickar kläder mot ersättning eller kanske har begagnade valpkläder till salu så vore vi också intresserade.

Tack!

Cixx
0

Blev tipsad om att ta tjocka strumpor och klippa hål i och använda som hundtröjor för att spara pengar på kläder till valpen. Annars köpte jag chihuahua storlek på kläderna till min valp. Men de växte hon ju ur jätte fort. Man kan ju inte köpa för stort heller då hunden kan snava på kläderna.

Följ InnaTheIggy på Instagram
Medarbetare påBARF iFokus

[babels]
0

#1 Vilka jättebra tips! Tack så mycket!

Saffran0Spice
0

Skulle säga att et är ingen större ide att köpa kläder innan hunden är vuxen - efter det så har ni istället problemet med att hitta sådant som sitter bra då 99% av köpkläder inte är vinthundsanpassat…

Så av erfarenhet så kan jag berätta att man tjänar på att tillverka själv ^^
Men vill man inte det så shoppa begagnat på Tradera när ni har storlekar att gå efter!

smurfan-13
0

Strumpor eller tröjärmar är ganska enkla att klippa till en hundtröja ;)