Vinthundar iFokus

Vinthundar

Etikettot-off-topic
Läst 1862 ggr
Fjordell
4

OT. Fars dag!

Idag är det fars dag (påminnelse för er som kanske råkat glömma😉), har ni något speciellt planerat? 

Jag har själv ingen pappa att fira, så jag tänker visa min mamma lite extra uppskattning, eftersom hon varit som både mamma och pappa under min uppväxt, och för det förtjänar hon att firas!❤️

Men jag önskar alla pappor och blivande pappor därute en riktigt trevlig dag!

Maria29
1

Dan/ Be Over Quick har varit avelshane på Irland förutom courser.

Har inte heller någon att fira men det gick helt plötsligt upp för mig att jag har flera "fäder" (har avelsdjur bland kaniner,kalkoner mm) att fira en av dem är är min älskade Dan. Så grattis Dan på farsdag! ❤️

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

Fjordell
1

#1 Åååh, vilken snygging! Grattis Dan🌺

NeverToLate
0

Jag har inte heller någon pappa att fira längre, han gick bort när jag var 5½ år gammal, men jag har ändå "firat" honom lite då jag varit vid hans grav idag och lämnat en fin ros och ett kort med en liten hälsning på och satt ett gravljus i höstmörkret 🙂

Fjordell
0

#3 Jag beklagar! Men det är fint gjort.🌺

Jag saknar pappa av lite andra skäl. Han har själv valt att ta avstånd från sina barn under min uppväxt, och varken ringer eller hälsar på nångång då han har en ny familj som uppenbarligen betyder mer för honom. Han har fått mig att må dåligt i så många år att han inte förtjänar att kallas pappa av mig.

NeverToLate
0

#4 Ingen fara, man "vänjer sig", men tack 🙂

Ah, jag förstår. Min bästa vän är i stort sett samma situation, så jag vet ganska bra hur mycket det kan påverka i ens liv. Han fick nog i år och sa ifrån ordentligt för några dagar sen då hans pappa inte hört av sig alls på eller efter hans 20-årsdag. Det är ju en ganska stor dag i ens liv, och innan brukade hans pappa iaf skicka ett brev med en hälsning eller något, men i år ingenting trots att han fyllde 20 och han fyllde år i Februari, så hans pappa har haft gott om tid att höra av sig efter.
Den hemska biten där precis som för dig är ju att man vet att dem har fler barn som dem faktiskt tar hand om men själv blir åsidosatt.. Det är inte kul alls, så förstår att du inte tycker att han förtjänar att bli kallad pappa av dig, speciellt om han kanske fått dig att må dåligt p.g.a andra saker med.
Min pappa valde att ta sitt liv, men han hade psykiska problem, så känner inte att jag kan klandra honom.  Jag tror inte han hade lämnat min mamma, mig och mina syskon om han hade sett någon som helst annan utväg eller så, men det lämnar ju sina spår, det kan man inte förneka.