Krånglig med maten
Är det någon mer här som har en vinthund som krånglar med maten?
Min italienare krånglar något fruktansvärt med maten -.-'
Vissa dagar får han för sig att man inte ska äta, andra att man skall slänga i sig maten, ibland är fodret det bästa som finns och ibland ska man inte ens nosa på det. Jag blir knäpp på detta krångel, jag har redan bytt foder 8 gånger under hans livstid och skall snart testa nr 9 i form av färskfoder.
Han krånglar inte bara hemma heller, utan han vägrar helt att äta om vi åkt bort till någon. Då är det knappt han äter något som bjuds alls oavsett vad som erbjuds…
Han är kollad hos vetten, men de kan bara konstatera att han är envis =P
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Jobbigt när det är så, förhoppningsvis kommer han över det beteendet och kan nöja sig… till slut ;)
Har själv inga problem alls med tösen vad gäller mat, jag ger dock torrfoder, men hon får ibland mushbullar, rått kött osv.
Enda perioden hon var svår med maten var nu under sommaren när det var sån extrem värme, hon drack och drack, men hade inte mycket till aptit, så hon såg ut som ett vandrande skelett där ett tag trots att jag erbjöd henne mat i alla former. Men så snart det blev lite svalare började hon äta bra igen och fick upp hullet igen.
#1 så bra att hon fick upp hullet igen!
Vet allt för väl hur folk stirrar på hunden, rasen är ju smal i sig och när de inte har sitt hull så får man många dömande blickar, precis som om man inte visste hur smal hunden är -.-'…
Ja jag hoppas att färskfoder kan vara det som han slutar att krångla med, men blir det krångel där också så får jag väl börja sondmata de perioderna han inte vill =P
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!