Vinthundar iFokus

Vinthundar

Etikettövrigt
Läst 2535 ggr
Saffran0Spice
2

Rekommenderar overall!

Många av oss här har säkerligen problem med att hitta overaller som passar våra långbenta, smal-midjade vänner - men jag har hittat en overall jag rekommenderar till oss med vinthundar. Höök's Hundoverall Comfort Showmaster!

http://www.hooks.se/product.aspx?productid=045081&deptid=196&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC

Den har lite korta ärmar/ben - men sitter superbra på hunden!
Dock kan jag tillägg att overallen är anpassad för hundar med STORA rumpor, så själv har jag sytt in i bak på hundens overall för bättre passform. Men det var egentligen bara för syns skull ^^

Saffran0Spice
0

Gick även att äta pinnar i denna overallen =P

Wenniz
0

Kanske passar min big butted Whippet ;) Får ta en sväng till hööks och kolla in täcket :)

• Nederlandse Kooikerhondje -
Saffran0Spice
0

#2 hahaha kanske det ^^
Jag beställde på nätet efter ryggmåtten som fanns - passade faktiskt förvånansvärt bra - men det är så klart bättre att testa i butik =)

Fjordell
0

Kul! Tack för tipset. Ska in på Hööks och prova den på tösen min någon dag :)

Saffran0Spice
0

#4 Gör detta, nu har inte din tik det problemet - men man kunde dra ihop midjan väldigt bra så att hanar kan kissa utan att hamna i overallen =)

lovechivas
0

Superbra tips! Jag ska skaffa whippetvalp nu i slutet av november, behöver verkligen massa tips på kläder! De får inte vara alltför dyra då valpen växer och det bara kommer kunna användas denna vintern, men vill ändå att de ska vara bra och skydda min lilla bebis!

www.nattstad.se/lovechivas

Bloggen för alla djurälskare - www.nouw.com/lovechivas