Vinthundar iFokus

Vinthundar

Etikettövrigt
Läst 2206 ggr
Saffran0Spice
2

Officiellt Höst!

Ja, nu tycker iallafall jag att hösten har kommit - vilket är min favorit tid på året 😃

Tror faktiskt att min lille italienare också tycker detta, trots kläderna som kommer där till. Idag fick han ex på sig sin ullrock, men han såg ut att trivas riktigt bra iden!

Skönt att hålla sig varm!

Här hemma ska vi njuta av den växlade naturen, ev kommer en flytt innan vintern (vi hoppas) och sedan ska vi bara ta det sonika med frisk luft, handarbeten, te och skogspromenader.

Har ni andra planer inför hösten?
Vad hittar ni på med era små denna tiden på året?
Eller lever ni som vanligt, bara att temperaturen är lägre ^^

H-lena
1

Åh så söt! ja visst ska man njuta av hösten! Älskar också den här årstiden! Jag har gått runt och sagt "nu är det HÖST!" ända sedan slutat av augusti! 😃 

Jag pluggar på just nu och försöker vara ute så mycket som möjligt i det vackra höstvädret. Längtar tills träden börjar skifta färg. Så himla mysigt! Dricka te, tända ljus och läsa och allt det där också. 🙂 MYS!

Saffran0Spice
0

#1 Trevligt!
Ja läsa och mysa med levande ljus är alltid efterlängtat. Man kanske skulle kika efter några trevliga böcker att läsa =)

smurfan-13
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Konstaterade oxå attd et är höst igår då vi möttes av halmbalarna på åkern. Dock visade termometern fortfarande nästan 25 grader, så shorts o linne var ett måste. Hoppas på en solig, varm (dock inga 25 grader tack!) höst utan en massa regn!

Whippetgerbilen
0

Här har det inte blivit höst än… Det är varmt som tusan och gräset är grönt🤔😇

Dogs is my world ♥

Alana82
0

nope ingen höst i Älvsbyn, allt är grönt och oftast på tok för varmt

The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers

Whippetgerbilen
0

Måste bara säga att Rossis ben är oerhört vackra!!! Var bara tvungen att säga det😉🤪

Dogs is my world ♥

Saffran0Spice
0

#6 hahaha han tackar ^^

Siastassar
0

Alltså, den där ullrocken är nog det snyggaste i klädesväg jag sett på en hund! Var har du köpt den? Får hem en whippet i helgen & en sån där fräsig rock vore kul att få köpa till honom!

Fjordell
0

Jag tycker också om hösten rätt mycket faktiskt, men här är det sommarvärme ännu. Hur kallt har ni det egentligen, som behöver ullrock och allt? Det behövs inga kläder här, inte ens på italienaren som är extremt frusen av sig. Det var t.ex 21 grader i skuggan idag här i Piteå… och kvavt! Får ännu ingen användning av de nya kläderna från DGDogGear, haha.

Saffran0Spice
0

#9 asså?
Här har det varit 5-15 grader, med regn och snålblåst! Så folk har tjocka jackor här XD

Fjordell
0

#10 Men jösses, ja då är det verkligen höst :o Här är det idag, liksom det varit de senaste veckorna,  18 grader varmt och soligt och härligt. Det är så att jag själv blir lite irriterad eftersom jag inte kan använda min fina och tunna vår/höstjacka, för att det helt enkelt blir för varmt, haha.

Saffran0Spice
0

#11 hahaha lugn - kylan kommer nog snart till er med 😃
Igår hade vi det faktiskt riktigt varmt - vi var i skärgården och roade oss och då behövdes bara kläder under båtfärden och på kvällen hem =)

Wenniz
0

#12 Vilken mysig bild :) Önskade att man själv levde lite närmre vattnet :)

• Nederlandse Kooikerhondje -
Saffran0Spice
0

#13 ja det är underbart - bästa beslutet i mitt liv att flytta till kusten =)

Siastassar
0

# 14 jo jag undrade över den snygga ullrocken, finns den att få tag på nånstans tro? Fick hem min whippet igår & om det är möjligt skulle jag vilja köpa en sån åt Kurt. 😊

Saffran0Spice
0

#15 den har jag tillverkar själv - så finns inte i någon butik tyvärr =)

Siastassar
0

#16 Shit vad du är duktig! Så Imponerad jag blir!!! Om du känner för att virka en till försäljning vill jag mer än gärna köpa en av dig. Är beredd att betala riktigt bra i så fall för denna är nog det snyggaste plagg jag nånsin sett på en hund! Grymt bra gjort👍

Saffran0Spice
0

#17 Tack ska du ha - är inte så svår att göra faktiskt 😉
Just nu tar jag inga beställningar, men kanske senare i höst =)

Siastassar
0

#18 jag förstår. Men även om det dröjer ett år innan du har tid/lust att virka en ny ullrock så får du gärna pm:a mig för då köper jag en gärna! Bara att hojta till😊

Saffran0Spice
1

Hua så kyligt det var nu på morgonen!
ar ni andra i landet fått ordentlig höst än? =)

Italienareallthe way
0

har du sytt detta täcket själv? har precis fått hem en fantastisk liten italienare och är mycket intresserad av att sy  (även sticka). men behöver mönster ;)

Saffran0Spice
1

#21 Yes jag har sytt detta täcke - det är en gammal ullfilt och jag satt svart sammetstyg på insidan för att det inte skall stickas och det finns hål i kragen så jag kan koppla halsbandet utan att kragen behöver dras ner =)

Jag använder mig av gratismönster som jag sedan anpassar efter min hund då de allra flesta mönster inte passar vinthundar…
Inne på Djurpyssel.Ifokus under fliken Till Hund så finns massor av länkar till olika gratismönster att kika på - stickat, virkat och sytt =)

Italienareallthe way
0

hittade denna sidan med mönster om någon är sugen på att sy ;)

http://italiangreyhound.squarespace.com

Saffran0Spice
1

#23 Min Rossi är med på den allra längst ner på sidan om man trycker på din länk ^^

Saffran0Spice
1

Kallt som tusan idag på västkusten!
2 grader, vindar och regn - så vi fryser allihopa, katterna har börjat få vinterpäls trots att de är innekatter 😂

Hur är höstvädret hos er andra idag?