Lydnad?
Har tittat på kurser nu till hösten och nu har jag börjat fundera på att starta en kurs i Lydnadsklass 1 & 2 för min whippet, vad tror ni? Kommer man lyckas med en vinthund på lydnadsplanen? 😉
- Nederlandse Kooikerhondje -
Jag har tränat med ena whippeten, Sylvester, och med hjorthunden Dougal.
Självklart kan man lyckas med en vinthund på planen! Sylle var jätteduktig och otroligt lätt att träna med , han gjorde allt för lite godis. Dougal å andra sidan var mycket svårare. Vi har gått valpkurs, almänlydnad 1 och 2 med Dougal men har lagt det på hyllan nu för Dougal tyckte det var tråkigt. Och han är inte lättövertalad om man säger så…
Whippets brukar vara lite lättare och har man som jag hade, ett matvrak och godisgris av stora mått så går det som en dans. Jag hade tänkt att fortsätta träna med Sylle men tyvärr blev han ju så hastigt sjuk och fick avlivas innan vi hann avsluta kursen tillsammans. Du kanske inte har den lydigaste och mest följsamma hunden på planen - men du har den snabbaste och snyggaste! Jag tycker absolut att du ska träna med din whippet - det är jättekul.
Lycka till!!
Unfortunately, common sense isn't that common.
#1 Jag tycker själv att vi borde lyckas ganska bra då vi har bra förkunskaper tack vare agiliyn, freestylen och rallyn. Får se om det blir någon kurs, skulle vara kul med att träna lydnad igen! 🙂
- Nederlandse Kooikerhondje -
Ja, har ni redan tränat en massa andra grejer så kommer det gå som en dans!
Unfortunately, common sense isn't that common.