Vaktig Whippet?
Undrar om det är fler här på Vinthundar iFokus som har en vaktig/överbeskyddande whippet? Min tik vaktar gärna våran uteplats när folk "kommer för nära" och gruffar, detsamma när nya människor ska hälsa på hos oss så gruffar hon gärna men håller sig på avstånd och håller koll. Detsamma på våra promenader och någon människa beter sig ovanligt kan hon hejdlöst kasta sig fram i kopplet och gapa och morra. (Vill bara säga att detta med att vakta mig har kommit nu när vi har flyttat in till stan).
Ibland undrar jag om jag har en Whippet eller ett monster (skämt åsido) då rasen ska vara ganska fridfulla av sig?
- Nederlandse Kooikerhondje -

Låter snarare som att hon är osäker tycker jag. Precis så där betedde sig min tik när hon tyckte något var obehagligt.
har ingen whippet - men min italienare gör precis samma sak när han känner sig osäker, otrygg eller rädd.
Testa att jobba med hennes självförtroende och se om det blir bättre =)
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Håller helt med #1 och #2. Min italienare kan agera likadant i situationer hon inte är helt 100% på, men det händer väldigt sällan. Oftast är hon helt tyst och kollar in människorna/hundarna på håll, och tar så småningom kontakt på eget bevåg.