Fel ras...
Jag startade en sådan här tråd på Hundar.Ifokus och känner att det bara måste finnas en här också!
Jag har en italiensk vinthund, och tydligen är det inte många som vet detta då man ofta får höra vilken ras man har ''egentligen''.
Jag har fått gissningar på Råtta, Mops, Rottweiler, Chihuahua, Pincher, Whippet - och dagen till ära Sibirisk-Rysk Bäverhund 😂
Så, Vad har ni egentligen för ras i kopplet?
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Jag har 2 borzoier men de flesta tror faktiskt att de är afghaner! =O en tant var så säker på sin sak att hon inte trodde på mig när jag rättade henne. Precis som om jag inte skulle veta vad jag har köpt? Hon sa flera ggr att jag hade fel! Då blir man lite lack faktiskt!

Tillåt mig presentera min:
australiensiska nakenhund
mexikanska nakenhund
bullterrier (??!!)
pincher
faraohund
greyhound
rådjur
dobberman
har säkert fått fler förslag. Har haft tanke på att skriva upp alla gissningar, då de stundtals har känts ganska så lustiga. ;) Enbart två personer har gissat rätt ras! Och rasen är Cirneco dell´Etna
Fattar inte att så många kan ta en HUND för ett RÅDJUR 😂
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!

#6 Hahaha inte jag heller :D
Dogs is my world ♥
#5 Vilken fantastisk bild!!! Härligt!!!
Min första greyhound blev misstagen för känguru - han låg på rygg i soffan när två holländare tittade in och de frågade lite förskräckt om det verkligen var en känguru som låg där…
Min ena whippet blev kallad råtta.
När jag är ute med min hjorthund frågas det ofta om det är världens största hund (Dougal är inte ens stor för att vara hjorthundshane), och i stort sett alla tror att jag har en irländsk varghund i kopplet.
Själv tycker jag mest att han såg ut som en struts när han var liten:
Unfortunately, common sense isn't that common.
Vår whippet blev kallad för känguru av en förskololärare på vår sons förra dagis..
När Hon kom till dagis på morgonen så var hon helt förskräckt… Hon hade nämnligen sett en riktig " Känguru" inne på vår tomt när hon körde förbi… Jag kunde inte låta bli o skratta - det komiska i att hon trodde på fullt allvar en " känguru" i vårt land o i vår trädgård men hon var så säker att det var en känguru o när jag berättade att det var vår whippet hon hade sett så trodde hon inte mig🤪
Beviset fick hon när jag traskade ner till dagiset med Mindy och hon fick se en whippethund o INTE en KÄNGURU!!!
Bell (lurchern) och Albert (golden) är borta sedan länge men jag minns att folk brukade fråga varför ungen var så himla underviktig när "mamman" fick så mycket mat så borde det finnas till den lilla. Bell var den äldsta av och Albert kunde inte vara mamma eftersom han var en hane.😉 Sen fanns det förstås folk som viste att hon var en hjorthund (Bell var i storlek whippet) eller varghund..
Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus