Mönster till täcken?
Jag är så innerligt trött på att dom vanliga täckena sitter så dåligt på min Whippet. Köper jag med magplatta sitter den alldeles för långt bak så han kissar in under den. Och utan magplattan fryser han. Köper jag en storlek som går ner lite över rumpan så går dom även ner jätte mycket på sidorna så han kissar även där.
Nu ska jag sy egna täcken har jag bestämt, men hittar inga bra mönster till Whippet. Är det någon här som har tips, länk eller vill dela med sig av sina egna mönster?

Ingen som har något tips att dela med sig av?
Tyvärr
Hoppas det kommer in någon som har!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Haha! Jag med! Jag har försökt mig på det där idag men det gick inget vidare! :-D
Du har väl redan googlat runt antar jag?

Ja, det finns beskrivningar på hur man mäter. Men det är standard täcken som sitter jätte dåligt på whippet. Och efter som jag är så dålig på att sy behöver jag lite mer utförlig beskrivning att följa 
Haha ja, jag skulle då aldrig ens ge mig på att försöka sy ett täcke!
Du har inte funderat på att kika på http://www.dgdoggear.com/? Vet många whippet och vinthundsmänniskor som är väldigt nöjda med passformen på deras kläder.

Tack för tipset! Ska kolla dom!
Åh där fanns mkt skoj! Vet du hur det funkat med frakt o så därifrån? Och vad frakt kan gå på?

Tittade lite på dom men det ser ut som även dom magplattorna går väldigt långt bak. Jag som har hane har alltid det problemet att han kissar på eller till och med i täcket när han har magplatta på täcket. Ska man beställa från en sida utomlands känns det lite bökigt att skicka tillbaka osv…
Jag kan tyvärr inte bidra med ett mönster, men om du hittar ett så får du väldigt gärna dela med dig.
Du kan inte modifiera ett vanligt mönster kanske? Tänke om det kanske går att korta av under magen, ta bort några centimeter så att den slutar precis vid slutet av bröstkorgen, eller lite längra fram? Vet inte riktigt hur att förklara på ett begripligt sätt.
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
Det finns en sida på FB där man kan få mönster till att sy till sina vinthundar.. https://www.facebook.com/#!/groups/387235304680642/
Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

Tack för tipset! #11 jag har försökt att rita av ett täcke jag redan har men det är inte lätt. Och jag har verkligen tummen mitt i handen när det gäller att sy.
Jag gör enkla mönster till hundtäcken m.m. i form av stickning, virkning och att sy =)
Dom läggs upp på mina hemsidor i bloggarna!
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
#14 Men åh vilken söt tröja!
#15 Tackar ^^
Mönster finns om du vill göra en egen 😉
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Finns intresset att göra dubbel fleece-täcken?
Isåfall kan jag ordna fram mönster till denna modellen med avtagbar mössa/halsduk.