Vinthundar iFokus

Vinthundar

Etikettövrigt
Läst 1551 ggr
Ronja&Ila
0

"Rasist" eller bara osäker ?

Idag träffade vi på en kompis fralla, aussien vart överförtjust medans Whippeten kändes mer hmm osäker? Hon stod bakom mig och skällde, aldrig hört henne skälla så hör mycket någonsin! Har ju hört att vinthundarna är "rasister" men kan de vara så att hon inte kunde läsa honom eller/ och rent sv tyckte han var läskig och obehaglig. Jag tog och satte henne en bit bort så hon fick komma ifrån och då tycker jag att hon släppte det..

Lia
0

Min killes moster föder upp både whippet och fransk bulldog (den franska bulldogen började hon med sist) och det har aldrig någonsin varit problem med det. Men jag vet inte…

Ronja&Ila
0

Då är det säkert osäkerhet som jag är inne på. Hon har aldrig träffat den typen av hund tidigare . Men hon har aldrig betett sig så här tidigare mot varken andra hundar eller djur…

Tanjis
0

Bull hundar har ju på grund utav hur dom ser ut kommunikations handikapp, dom är rynkiga i ansiktet och ser därför arga ut enligt många hundar, dessutom står dom brett mellan bena och pågrund utav kroppens utseende så ser dom spända och agresiva ut även om dom är hur glada och avslappnade som helst. Många hundar tycker att det är lite olustigt med frallor och andra liknande vovvar med rynkor i ansiktet och så medans andra hundar inte alls tycks tänka påt. Så du behöver nog inte grunna så mycket it :) det är inte ett dugg konstigt att din vovve reagerade så på frlallan