Vinthundar iFokus

Vinthundar

Etikettraser
Läst 3415 ggr
Whippetgerbilen
1

Favorit vinthund?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vilken är eran/era favorit vinthundsraser?:)

Mina är Whippet, italiensk vinthund, saluki, Greyhound, och borzoi :)

Dogs is my world ♥

[Neko]
0

Afghan helt klart! Fortfarande barnsligt nykär i min 5,5år gamla afghanhane 😍

Wenniz
0

Whippet, IG, Saluki :)

• Nederlandse Kooikerhondje -
Maria29
0

Greyhounds och Lurchers (visserligen ingen "riktig" ras)

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

molam
0

Borzoi kommer alltid på första plats i mitt hjärta ❤️ Men är även förtjust i Afghan Och Irländsk Varghund ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Ellenor123
1

Borzoi :) Fast jag älskar alla!

Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕

jollycox
0

Whippet och italiensk vinthund gillar jag mest.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

starcastle
0

Silken Windhound och Borzoi

Vildavestern
0

Greyhound, whippet och hjorthundar är vad jag har/haft så de är ju speciella. Men jag skulle inte tacka nej till någon av raserna i grupp 10!

Unfortunately, common sense isn't that common.

ajanki
0

Saluki, IG, Sloughi, Afghan och Azawakh ❤️

Tycker om alla vinthundar men brinner mest för dom jag räknat upp, så otroligt vackra och intelligenta!!

Sims3linnea
0

Saluki och Whippet är mina absoluta favoriter då jag har 2 whippets och 1 saluki. Italiensk vinthund och afghan är väldigt fina också men mitt hjärta klappar för Saluki och Whippet 😃❤️

// Linnea :)

Legacy Challenge: Legacy Stare.

Jamie+Engla
0

Podengo Portugues och Podenco (Ibiza) är mina =)

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Zakarias
0

Afghanhund hela vägen! Längtar tills jag kan skaffa en afghan själv :)

[Yoshi]1
0

Min favorit är den som kom in i mitt liv först - irländsk varghund :) men tycker även om whippet, borzoi, saluki & greyhound :)

sighni
0

afghan, saluki och Whippet

lol girl
0

Whippet och saluki är mina favvosar! ^^

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

Maja2
0

#11 Varken Podengo eller Podenco ingår i vinthundar, de hör till rasgrupp 5 :)    Men vackra och underbara  är de :)

VT4ever
1

Min favorit är greyhound :)

Siastassar
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har bara haft borzoier men vill gärna ha saluki & whippet nån gång!

Jamie+Engla
0

#16 Vi tillhör vinthundarna också, podengo och podenco är vinthundar av urhundstyp.. vi är med på specialer och för bara 4 år sedan var vi tvungna att ta cert på en vinthundsspecial för att bli champion. Podengoklubben är med i vinthundsklubben osv..

Maja2
0

#19 ahaa …. jag har både en podenco och en podengo, men fått veta att de raserna tillhör rasgrupp 5 :)

[Neko]
0

#19 Håller inte alls med. Podenco är JAKTHUND av urhundstyp, det förespråkar Podencogruppen i G.R.A.I.N.S för och försöker få SKK och Vinthundsklubben att benämna Podencon rätt. Podenco är inte en vinthund, Spanien benämner de inte ens som vinthundar utan som jakthund. Namnet Podenco Ibicenco betyder till och med jakthund från Ibiza.

ShitGoose
1

Afghan är min favorit.
Som det ser ut just nu blir hund nr 2 en afghan 😃 Men gillar även irländsk varghund, borzoi, whippet, greyhound och italienare.

Medarbetare på Sphynx iFokus

Jamie+Engla
0

Podengon vet jag är en vinthund. Vi får delta på vinthunds specialer men inte SSUK's utställningar (Svenska Spets och Urhunds Klubben)… VÄLDIGT underligt?? Alla länder har inte heller podengon i grupp 5, utan i grupp 10. Sen tycker jag att Podengo och de andra "urhundarna" i grupp 5 liknar vinthundar mer än spetsar. De kanske varit så att "urhundarna" varit en egen grupp som de slog ihop med spetsarna? Pga få antal raser? Som man kan göra med grupp 4 och 6.. samma där.. ingen skillnad, bara det att TAX finns i olika (tävlar i olika) "grupper". När mamma börja ställa American Akita så tävla hon i/för grupp 2 (Berghundar, molosser, sennenhundar mm), Och om jag inte har fel så är det den största spetsen vi har??? Som NU går i grupp 5.. Hmmm….