Vinthundar iFokus

Vinthundar

Etikett: övriga-hundsporter
Läst 2157 ggr
lol girl
1

Vad gör ni med era vinthundar?

Ja, vad har ni de till? Sällskap, tävlings redskap o.s.v…. Själv så är väll Iza först och främst sällskaps hund, men kör dog parkour, agility och lite lydnad med henne! ^^ Just nu tränar vi inget då hon har blivit sparkad av ett rådjur… :-( Bomba tråden nura! ;-)

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

Littlem
0

Jag har pysslat med lite blandat med min grabb men just nu gör vi inget "seriöst" för jag är sjukskriven och inte har nån direkt ork till något schemalagt.

Det vi gjort är rallylydnad, agility, blodspår, hundparkour, drag, lydnad, klicker hmm ja kanske nå mer.

Till vardags nu kör vi lite vardagslydnad bara och lite parkour o klicker.

[Neko]
0

Jag tävlar i kapplöpning och lure coursing med min borzoi, samt utställning. 

Min podenco ibicenco har tävlat i lure coursing, men är "sjukskriven" från sådana aktiviteter tills vidare. Så det blir lite spår och rallylydnad för skojs skull. Och en och annan utställning.

Min afghan är "förtidspensionär" och nedrakad. Visade honom till svensk champion, sen fick han bli nedklippt. Vilket han njuter av, och jag tycker det är skönt med inte lika mycket sand och skräp inne ;)

Wenniz
0

Min Whippet är nu sen i sin träning men vi tränar Lydnad, Rallylydnad, Agility, Viltspår och LC. Sedan hoppas vi till våren att hon ska få börja träna Whippet Race & Rundbana. :)

Så till våren hoppas vi även att på att börja tävla Spår och Agility. :)

• Nederlandse Kooikerhondje -
Whippetgerbilen
0

Jag har min whippet som sällskapshund, och klickertränar ibland och lite lydnad:)

Dogs is my world ♥