Vinthundar iFokus

Vinthundar

Etikettraser
Läst 1470 ggr
Madelone
2013-08-11 18:46
0

Irländsk varghund.

Hej,

Irländsk varghund är en ras jag har älskat väldigt länge. :) Har läst mycket om dom på nätet. Och hoppas på att få ha en i framtiden. Måste bara övertala min blivande sambo först.

Vill bara fråga er som redan har en eller flera. Hur är era hundar? Har aldrig träffat på någon som har en. Stämmer det som står på nätet om dom att dom är väldigt lugna och tillgivna? Behöver den mycket motion?

lol girl
2013-08-11 18:53
0

en bekant till mig har in IV och han är hur cool som helst. Han älskar att ligga iknät, ja, han tror att han är en knähund ibland… ;) motionen vet jag inte så mycket om, men 3-4 promenader varje dag plus att de måste få springa och sträcka ut ordentligt flera gånger i veckan. annars är det en ganska lugn hund enligt mig! ^^

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

Madelone
2013-08-11 19:03
0

Dom verkar helt underbara tycker jag. 😃Av det du skrev låter det som om dom är lite som en borzoi..

lol girl
2013-08-11 19:09
0

Vinthundar är lite speciela, men helt underbara!

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

[Neko]
2013-08-11 23:25
0

Tycker de är lugnare än borzoier. Har bara träffat några på lure coursing och utställning, men de har alla känts lite lugnare, hetsar inte upp sig utan verkar ha en mer laid back inställning. Lite för "tröga" för min smak ;)