Vinthundar iFokus

Vinthundar

Etikettövrigt
Läst 1702 ggr
[saga@]
0

När blir dom lugna?

När börjar en IG att lugna ner sig? hoppas inte att det ska ta tre år??

Maria29
0

Jag vet att jag inte borde svara men hundar är personlighter och vissa blir lugnare tidigt och vissa blir aldrig lugna.  Jag har en greyhound hane som föddes till att vara gubbe (han har alltid varit en gubbe) och en 8årig greyhound tik som tror att hon är en valp.. Mitt tips är att ta kontakt med en uppfödare och hälsa på IGs och lär känna dem på det settet. 

Hoppas att du kan få svar på dina frågor! 🙂

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

[Neko]
1

Säger som Maria, de är personligheter. Min äldsta (som är 6 år nu) frågar folk fortfarande om det är en valp 😃 Och min 5åring har varit gubbe hela livet ungefär, han tar sig på mkt stort allvar iaf haha!

Vildavestern
0

Nu har jag ju bara whippet och hjorthund men jag måste säga som de andra, det beror helt på vilken personlighet hunden har.

Jag har en 1 årig hjorthund som är ganska cool och som jag tror kommer bli en lite gubbigare typ medan herr whippet som är 11,5 år  alltid har varit bindgalen. Han var hemsk fram tills han var 5-6 år gammal, sen har han lugnat sig en del men han har fortfarande ingen aning om vad värdighet och stolthet är för något. Det handlar bara om att ha kul i hans värld.

Men samtidigt är jag glad att han är som han är, han framstår som så mycket yngre. Härom veckan var det någon som trodde han var 2 år gammal.

Unfortunately, common sense isn't that common.