Tänk på...
Tänk på att hålla koll på hundens tassar, då de lätt blir het förstörda! Om man ser att hunden verkar ha ont i tassarna och slickar de ofta på tassarna så kan man ta och smörja in tassarna och låta hunden har "tossor" på sig ett litet tag! Det funkar att använda vanlig hudsalva, vilket jag gör, om man inte har någon annan! Detta gäller inte bara vinthunds ägare, utan alla hund ägare! Tänk även på att låta era vovvar springa på gräs, då det sliter mindre på trampdynorna! Hoppas att alla håller koll på sin vovves tassar! (Bilden är på Iza med "tossor" på! ^^ )
Mvh/ Filippa
Medarbetare på Vinthund
Åh vad duktig hon är som så snällt låter tossorna vara på. Det hade inte mina gjort… De hade slitit av dem genast och smaskat i sig salvan från tassarna. Min whippet har jag försökt smörja tassarna på men han tycker salva är så gott så han slickar bara ännu mera efter insmörjningen.
Unfortunately, common sense isn't that common.
Vad söt hon är :) Har vinthundar känsligare tassar än andra typer av hundar?
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Vi går sällan på asfalt (vilket ju sliter mest), men idag har Knott gått en hel promenad på asfalt lös och det SYNS på hans klor. Tusan vad han slitit ner dem bara på dagens promenad!
Hade en hund som sprang så tassarna blödde om han fick chansen! Han struntade i vilket, det var så kul att springa tyckte han ;)