Annons:
Etikettövrigt
Läst 3422 ggr
Gusbark
2019-03-17 14:29

Omplaceringar av vuxna Greyhounds?

Jag är intresserad av att skaffa en greyhound och vill ha en vuxen hund. Har sett att olika organisationer från Irland omplacerar hundar men det känns lite osäkert. Finns det någon svensk organisation som omplacerar Greyhounds inom Sverige?

Annons:
Changrila
2019-03-26 19:20
#1

Jag känner inte till någon, men jag vet att många svenska vinthundar (av alla raser) omplaceras främst via "någon som känner någon", dvs, ta kontakt med folk, gärna uppfödare, av rasen och försök skapa kontakter så att folk tänker på dig när någon ska omplaceras.

Utöver det finns det ett flertal grupper på facebook för omplacering av just vinthundar. Håll koll där och skriv något inlägg själv så blir det lättare att få napp :)

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Tappade
2020-04-20 00:54
#2

Om du inte hittar någon organisation som omplacerar inom sverige (har själv ingen aning om ifall det finns) så kan jag verkligen rekommendera Hundar utan hem! De flesta av deras hundar kommer ju från Irland då, men jag har själv adopterat mina två hundar via dem och kan säga att det har gått jättebra! De brukar iallafall ha en hel del vinthundar och är väldigt noga med att sina hundar faktiskt kommer till ett bra hem :)

Honestyisdead
2020-05-06 23:24
#3

Gå med i vinthundsgrupper på Facebook:) finns många. Var bara några dagar sedan jag såg en annons om omplacering av en äldre greyhound.

Honestyisdead
2022-11-03 19:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Dog rescue in spain Swedn är också bra. Fick min underbara galgo genom dom.

Upp till toppen
Annons: