Annons:
Etikettraser
Läst 2438 ggr
[ania.astra]
2017-11-05 14:13

Italiensk vinthund, whippet & greyhound

Hej.

Jag har fattat tycke för vinthundar. Har läst om hundarna i grupp 10 och kom fram till att italiensk vinthund, whippet och greyhound kändes bäst för mig. Skulle vilja lära känna dessa raser mer. Tänkte gå på hundutställning och känna in raserna, se vad jag får för intryck av de. Se hur de beter sig ihop med sin ägare, andra hundar och människor. Finns det andra sätt jag kan lära känna dessa raser på? Känner ingen som har vinthundar. Har klappat en whippetblandning en gång som var mycket fin och trevlig.

Annons:
JoannaLi
2017-11-05 14:25
#1

Prova att gå på t.ex. LC-träningar/tävlingar, kapplöpning osv! Alltid roligt att få se hundar "i bruk" för att bilda sig en uppfattning, tycker jag :)

[ania.astra]
2017-11-05 14:34
#2

Ja, det är en bra idé.

Changrila
2017-11-10 23:59
#3

Det bästa brukar vara att skriva i någon lämplig facebookgrupp och fråga om det finns någon i närheten som vill ses för att du ska få träffa hundarna :) (kom då ihåg att skriva åtminstone på ett ungefär var du bor) Vinthundsmänniskor brukar älska att prata om sina hundar och låter gärna folk komma på besök för att bekanta sig med raserna. Inte bara uppfödare alltså, utan alla möjliga som är förtjusta i sina hundar.

När det gäller greyhound kan det vara klokt att fundera på vilken av typerna du är intresserad av, om det är kapp- eller utställningsvarianten. Är det kappvarianten går det även att ta sig till kapplöpningsbanor och det finns facebookgrupper för specifikt hundkapp som säkert går att skriva i också om att hitta någon att hälsa på.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

[ania.astra]
2017-11-12 15:59
#4

#3 Ok :) Har inte Facebook. Ska fundera på vilken av greyhound-typerna jag är intresserad av. Ska kolla upp det där med kapplöpningsbanor.

Upp till toppen
Annons: