Annons:
Etikettövrigt
Läst 1086 ggr
Afroze
1/7/17, 12:12 AM

Måtthjälp sökes

Hej, Jag har en, kanske lite konstig, fråga/förfrågan. Men chansar i alla fall och hoppas att någon här kan hjälpa. Jo men det är så att min dröm är att skaffa en Afghan Hund. Är intresserad av utställningar och så, vilket är något min vän är medveten om. Eftersom att jag har haft himla tur nu i början av året och en stor vikt kommer lyftas från mina axlar, har jag börjat kolla runt mycket, mycket mer på kennels i och runtom Sverige (då jag är lite petig på linjer och stamtavla :P). Har en vän som är jätteglad för mig och vill jättegärna ge mig ett utställningskoppel och halsband som "grattis". Har redan hittat ett som hon ska köpa, men för att kunna köpa det måste man ha halsmått för "slip-on" halsbandet. Eftersom jag varken har haft, eller känner någon nära mig som har Afghan hund vet jag inte vilket mått som skulle bli bra! Vilket nu leder till frågan! Finns det någon som har, eller känner någon som har, en vuxen Afghan hund OCH ett måttband och som skulle kunna mäta runt halsen på er skönhet och berätta för mig vad måtten är? Så att jag har en marginal att gå efter! Stort tack på förhand! Fanny ps. Jag har provar att google runt lite, men fick fram att 48cm är den generella storleken, men det sa min vän att det är väldigt stort och onödigt

Annons:
Upp till toppen
Annons: