Annons:
Etikettövrigt
Läst 2055 ggr
Tildeljunggren
6/28/17, 1:41 PM

Funkar Skinny (nakna marsvin) med vinthundar?

Hej, min familj har två hundar i rasen whippet. Båda är hanar, ena är 1 år och är rätt busig och den andra är 10 år och är lugn. Jag har kollat upp om marsvin för är sugen på att ha två.  Om jag har buren på mitt rum på ovanvåningen där hundarna inte är så ofta. Kan marsvinen ändå bli rädda av lukten av hundar och hur kommer hundarna reagera. Vill inte utsätta något av djuren i fara om de nu blir så att vi köper två. Det jag ville komma fram till är om Skinny och hundrasen whippet funkar ihop(en sorts vinthund) :)

  • Redigerat 4/13/22, 5:56 PM av Niklas
Annons:
[Wijnja]
6/28/17, 2:47 PM
#1

Min hund funkar med mina marsvin

landsbygdsbo
6/28/17, 4:16 PM
#2

Så länge det inte triggar jaktreflexen så…men var medveten om att vinthundar använder ögonen vid den jakt de är framavlade för..så de kan klippa en råtta, en fågel jäkligt kvickt.

[Wijnja]
6/28/17, 4:22 PM
#3

Då ska du inte ha marsvin

smurfan-13
6/30/17, 11:45 PM
#4

Jag har 2 cirneco dell´etna (kaninjägare de med) tillsammans med degus. Jag litar inte på att hundarna inte skulle ta en degu om de fick chansen, men ser till att den chansen inte uppstår. Degusarna står i köket och hundarna skiter för det mesta i dem. Jag tror ibland det kan bli värre om en försöker hålla dem helt åtskilda, för då vänjer de sig aldrig riktigt vid varandra. Degusarna bryr sig inte om hundarna, även om hundarna skulle vara på deras bur nån gång (ena hunden kom som valp i september förra året och var då på buren ganska så mkt inledningsvis). Nu är alla vana vid varandra. :)

Upp till toppen
Annons: