Annons:
Etikettövrigt
Läst 1746 ggr
chaoscrime
11/5/15, 5:43 PM

FÖRSÄKRINGAR

Vilket bolag har ni försäkrat era hundar hos? 

Jag har min borzoi försäkrad hos Folksam, men då han var med om en olycka och operation samt återbesök var nödvändigt märkte jag fort att Folksam är en skitförsäkring. Har nu varit i (inte så roliga)samtal med dem hela kvällen och fick precis kompensation för den dyra medicinen jag varit tvungen köpa utan att betala 20% av summan. Men jag blev inte trevligt bemött. I övrigt måste man ju betala en rörlig självrisk + 20% av kostnaden. Och för varje återbesök betalar man 20% av kostnaden. Inte så påläst som jag var trodde jag att jag hade en självrisk på 1500 och sen skulle Folksam stå för resten, men fick nu lära mig att det är en rörlig självrisk + mer procent på det. Jag är nu uppe i 6000 och mer återbesök väntar. Är så himla besviken på mig själv och kan inte förstår varför jag inte läst på mer om försäkringarna. Ska byta till IF så fort min kille blivit friskförklarad då det har en fast självrisk och hade väldigt bra bemötande nu när jag ringde dit.
Någon mer som har erfarenhet om bra/dåliga försäkringar? 

Feel my mind, read my body, touch my scars.

Annons:
Hildgrim
11/5/15, 5:48 PM
#1

Jag har Agria och har är nöjd. Har aldrig varit några problem att få ut pengar. Jag gillar dem för att dom tar emot så många olika typer av djur (som gör att jag kan ha allt samlat på samma ställe) samt att hundförsäkringen inte blir sämre allt eftersom hunden blir äldre.

chaoscrime
11/5/15, 5:52 PM
#2

#1 Men Agria har väl också rörlig självrisk? Har du varit med om en olycka och varit tvungen gå på återbesök och hur fungerade det i sådana fall?

Feel my mind, read my body, touch my scars.

Hildgrim
11/5/15, 5:56 PM
#3

#1 Den fasta självrisken betalar man bara en gång och sedan gäller den i 125 dagar. Den rörliga självrisken får man dock betala vid varje besök.

chaoscrime
11/5/15, 9:05 PM
#4

#3 Den enda försäkringen som har fast självrisk är IF va?

Feel my mind, read my body, touch my scars.

Maria29
11/6/15, 10:33 AM
#5

Jag har IF och är nöjd jag har fast självrisk på 2500kr så jag slipper överraskningar har man stora hundförsäkringen på 50,000kr så täcker den det mesta. Jag vet inte någonting om de andra bolagen eftersom jag aldrig funderat på att byta. ☺

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

Herveaux
11/7/15, 1:37 PM
#6

Jag har min Varghund försäkrad hos Sveland.
När jag tog över honom hade han sin försäkring där, så den har fått rulla på.
Alltid fått ett trevligt bemötande när jag har haft kontakt med dom.

Min förra hund - Hjorthund - hade sin försäkring i Agria, tyckte det var ett väldigt strul med dom när det skulle betalas ut pengar och dom drog två månader extra  via autogiro trots att jag kontaktat dem strax efter att jag tog bort min Hjortis.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Vildavestern
11/9/15, 8:25 PM
#7

Jag har min hjorthund försäkrad i IF, mycket på grund av den fasta självrisken.  Nu har jag aldrig behövt utnyttja försäkringen så jag vet inte hur de är att ha att göra med.

Min whippet Sylvester hade jag försäkrad i Agria och när jag behövde utnyttja min försäkring var det aldrig några problem att få ut pengarna så jag var nöjd med de också, jag valde som sagt var IF pga självrisken.

Unfortunately, common sense isn't that common.

Helben
11/22/15, 6:27 PM
#8

Det är svårt med försäkringar… Man vet ju egentligen inte om man valt rätt typ av försäkring eller rätt bolag förrän man just den försäkrade hunden råkat ut för något. Råder dock alla att försöka läsa på lite först och se till att din hund är försäkrad direkt du får valpen. Det får absolut inte vara några "hack" i försäkringstiden. Många bolag trappar till exempel av sin försäkring ju äldre hunden blir. Vet att Agrias försäkringar är lika hela hundens liv. Tänker att jag verkligen inte vill ha en försäkring som blir mindre ju äldre hunden blir (och fortfarande kostar lika mycket, dessutom). Det är ju när hunden blir äldre som den kan bli sjuk…

lambero
11/24/15, 11:24 AM
#9

Jag har en försäkrad hos Folksam och är nöjd med det.
Den andra är försäkrad hos Agria. Har aldrig behövt utnyttja, men funderar på att ev byta den då den börjar bli så himla dyr. Nästa försäkringsperiod kommer den att kosta mig ca 600 kr mer per år.

¤Rise and rise again until lambs become lions¤

Helben
11/24/15, 4:25 PM
#10

Kolla noga innan du byter. Det kan bli begränsningar för framtida skador.

lambero
11/25/15, 11:16 AM
#11

#10 Ja det är en viktig sak att ha i åtanke också. Kan bli många reservationer om man har otur.
Därför kommer jag nog att behålla min ena hund hos Agria och vara ledsen över att den går upp så mycket i pris varje år… 😭

¤Rise and rise again until lambs become lions¤

Upp till toppen
Annons: