Annons:
Etiketthälsa-utfodring
Läst 1833 ggr
Cixx
2015-07-18 20:36

Hundmat

Vad matar ni era hundar med? Torrfoder? Färskfoder? Vilket märke? Barf?

Följ InnaTheIggy på Instagram
Medarbetare påBARF iFokus

Annons:
Cixx
2015-07-18 20:36
#1

Jag ger endast färskfoder och barfar vissa dagar för att jag en dag vill kunna barfa mina hundar helt. Roligt att fixa iordning, ser smakligare ut och är så bra för hunden :)

Följ InnaTheIggy på Instagram
Medarbetare påBARF iFokus

Magrat
2015-07-18 20:42
#2

De vuxna äter Standardt Extra och valpen äter (efter uppfödarens rekommendation) Doggy Proffessional.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Wenniz
2015-07-26 17:29
#3

Corinne barfades tidigare men hon hade problem med att äta BARF-föda p.g.a hennes underutvecklade underkäke som antagligen så ställer till en del när hon ska tugga, så nu mera äter hon Mush & Pondus. Varvar sedan med någon Emmzo Barfkorv ibland. :) Har en till hund hemma av ej vinthundsras som Barfas. :)

  • Nederlandse Kooikerhondje & Australian Cattledog -
Changrila
2015-08-01 22:08
#4

"Vad som helst" så länge det är rått :P Barfar vanligvis, men kommer jag över färskfoder till bra pris så köper jag det med. Nu tex blir det en hel del Vom og hundemat eftersom jag fick rejäl rabatt på 5kg-korvar förut, de blandas med köttfärs som jag hittade i affären med "kort datum-pris".  Föredrar att ge kött från gräsbetande djur, helst vilt eller ekologiskt, i princip alltid svenskt eller åtminstone nordiskt. Gris och kyckling ger jag bara i undantagsfall.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

smurfan-13
2015-08-05 13:00
#5

Färskt. Priima som bas och sen barf eller annat färskfoder ett mål om dagen. Lillgubben äter mush starter eller vom bollar.

Maria29
2015-08-08 20:36
#6

Jag ger Best in show men eftersom jag har en gård så får mina hundar kött och ägg som stor del av givan.

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

Annons:
[HundochKatt]
2015-08-26 09:24
#7

Barfar mina hundar och även katten.

Upp till toppen
Annons: