Annons:
Etikettuppfostran-träning
Läst 1729 ggr
Whippetgerbilen
5/31/15, 11:23 AM

Valp!

Hej! Om allt går som det ska så kommer en Borzoi tik flytta hem till oss i mitten av Juni! Har några frågor..

1. Hur har ni tränat rumsrenhet? Vi bor i lägenhet 5 trappor upp, hur gör man då? Och när blev era rumsrena?

2. Ensamhetsträning, hur har ni gjort? Och när började ni?

3. Kloklipping. Hur har ni gjort så att det är något positivt?

4. När kan man börja gå ut och göra saker med valpen? Och vänja den vid tunnelbana, buss osv?

Det var nog alla frågor 😃Tack på förhand!

Dogs is my world ♥

Annons:
Whippetgerbilen
6/1/15, 9:23 AM
#1

Putt!

Dogs is my world ♥

ShitGoose
6/2/15, 8:29 PM
#2

Var roligt! De är ju så vackra!😍

Min valp vart rumsren vid ca 4,5 månader och vi har gått ut varje gång hon har sovit, lekt och ätit. Nu har vi ju baksida att släppa på men min kompis som också bor några trappor upp bar sin valp ner, tills hon inte kunde bära honom längre 😉

Vi började lite smått vid 5 månaders ålder, har aldrig lämnat henne ensam längre stunder. Men vi har som sagt börjat träna smått, att jag lämnar henne en kort stund och kommer tillbaka osv. Sen kommer vi öka tiden jag är borta men vi kommer till det!

Jag gav godis efter varje gång jag klippt en klo och sen massa massa beröm när det var klart.

När man kan gå ut och göra saker kan jag faktiskt inte riktigt svara på.. Min valp fick börja hänga med på typ lite längre promenader osv vid ca 4-5 månader, och samma sak med bil, buss och tåg.

Medarbetare på Sphynx iFokus

Upp till toppen
Annons: