Annons:
Etikettuppfostran-träning
Läst 1672 ggr
Torabi
2015-04-17 12:42

Ensamma ylande Iggies? Tacksam för all hjälp!

Hej igen! 

Som sagt så håller jag på att undersöka min kära framtida iggy och jag tänkte höra med er ifall ni har problem med ylande iggies när dem är hemma själva? Självklart så kommer jag att ta med hunden dit jag kan ta med den men det hade varit bra ifall dem klarar av att vara ensamma hemma själva någon gång. 

Hur gjorde ni för att motverka störa grannar? Hundlektioner? 

Tacksam för all hjälp! 😊

Annons:
Cixx
2015-04-17 13:56
#1

Ylar har min tjej aldrig gjort. Hon gnäller lite när man precis gått och efter en stund går hon och lägger sig och sover :)

Följ InnaTheIggy på Instagram
Medarbetare påBARF iFokus

smurfan-13
2015-04-17 17:03
#2

Det handlar ju om att lära valpen/hunden att klara av att vara ensam. Går inte att säga att alla individer i en ras beter sig på samma vis när de lämnas ensamma utan det är mer än träningssak och en relationsfråga.

Fjordell
2015-04-17 17:12
#3

Min italienare ylar litegrann när hon är helt ensam en längre stund. Men hon bara sover om hon har sällskap av mammas två hundar när jag inte är där. Det blir väl lätt så att hon är van att ha dem vid sin sida eftersom de bor hos mig varannan vecka då mamma är borta på jobbveckorna. Planerar ändå att ha en till italienare i framtiden, så så länge de är lugna och trygga när de har varandra så är jag mer än nöjd, även om jag alltid kommer att ensamträna mina valpar :)

Torabi
2015-04-18 22:21
#4

Tack så mycket för eran svar! otroligt hjälpsamma! Försöker verkligen få reda på det mesta om hunden så att jag är förbered när det väl gäller! 😊

Upp till toppen
Annons: