Annons:
Etiketttill-minne-av
Läst 2057 ggr
Whippetgerbilen
2015-03-13 15:21

Vila i frid Malte♥

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För två dagar sen så åkte vi till veterinären med Malte för att prata om hans beteende. Malte har alltid varit en mycket rädd och osäker hund och har bitit oss många gånger. Han började bita oprovocerat och har egentligen alltid gjort det. Men det blev värre. Malte bet min syster i ansiktet helt oprovocerat. Han började även med att försöka hoppa på dom som ringer på dörren. Vi berättade allt för veterinären, och hon sa att det var ohållbart och var förbluffad över att vi hade verkligen försökt och orkat så länge. Och eftersom att vi inte ville att det skulle hända något värre än det som redan har hänt( har en massa ärr på mina ben) så rekommenderade  veterinären att Malte skulle få somna in. Och vi förstod också att det skulle behöva göras, så på onsdagskvällen så fick min lilla fina Malte somna inStorgråterGråter. Han blev nästan 8 år gammal och kom hit som 1 åring och var redan då avlivningshotad, men vi gav honom en andra chans och många fler under dessa år… Vila i frid älskade MalteGråterGråterStorgråterDu kommer att saknas och kommer aldrig glömmasHjärtaHjärta Hoppas att du är på ett lugnt ställe där du kan koppla av🌺❤️

Dogs is my world ♥

Annons:
Cixx
2015-03-14 09:48
#1

Vad tråkigt, beklagar verkligen. Min hane (av annan ras) var precis likadan tills vi som sista försök kastrerade honom, då blev han underbar igen!

Följ InnaTheIggy på Instagram
Medarbetare påBARF iFokus

Natalieforsbom
2015-03-14 15:12
#2

Vila i frid :(

Vildavestern
2015-03-14 15:31
#3

Stor kram till dig! Jag är säker på att ni gjorde vad ni kunde för Malte, men ibland kan man inte laga det som är sönder, hur gärna man än vill. Ni gav Malte många år, ja ett helt liv faktiskt - glöm aldrig det. 

Malte är säkert på något ställe och jagar kaniner av hjärtans lust, där han inte längre är osäker och rädd.

Unfortunately, common sense isn't that common.

Fjordell
2015-03-15 19:59
#4

Nej så tragiskt… Jag beklagar verkligen, men ni har tagit rätt beslut.

Sov i ro nu, Malte🌺

Whippetgerbilen
2015-04-05 08:23
#5

Tack allihopa ♡

Dogs is my world ♥

Upp till toppen
Annons: