Annons:
Etikettövrigt
Läst 1929 ggr
Cahira
2015-01-20 05:46

Introvert/extrovert

Skulle ni beskriva er vinthund som introvert (som människa är man då tystlåten, håller sig helst för sig själv, "blyg" och alla känslor går inåt) eller extrovert (som hos människor gärna syns och hörs och tar plats och utåtagerar sina känslor?)

Och hur skulle ni beskriva era individer när det kommer till vardagslivet? Är ena mer snabbreagerad eller lättare/svårare att samarbeta med? Berätta mig om era hundar helt enkelt!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Saffran0Spice
2015-01-20 20:13
#1

Den frågan är lite svår att svara på för vår del - min italienare är liksom båda två 🤦‍♂️

Han är reserverad och är därför introvert mot främlingar, samtidigt som han är extrovert i och med att han är så väldigt tydlig i sitt beteende om att han är introvert 🤪

Men enklast att förklara är väl att säga så här - han är en introvert personlighet med tydligt kroppsspråk mot främlingar och en väldigt extrovert personlighet när han bara är med mig 🙂

Cahira
2015-01-20 21:18
#2

Jag är en introvert som är väldigt extrovert när jag är med folk jag är trygg med. ^^ Så han kan mycket väl vara introvert. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Saffran0Spice
2015-01-21 13:54
#3

#2 Ja jag skulle tro att han också lutar mer åt introvert då han är på det sätt som du skrivit om dig själv =)

Vildavestern
2015-01-21 14:09
#4

Jag skulle säga att min hjortepojke är introvert, han har alltid varit osäker på folk och andra hundar. Han visar stort intresse för alla när man är ute med honom men det är som om att  han måste ha kontroll, han måste kolla av vilka alla runt omkring är. 

Våra greyounds har varit ganska introverta men älskat att bli klappade av precis alla, vänner eller främlingar spelar ingen roll. Men de sökte aldrig uppmärksamhet från folk de inte kände.

Whippetarna har varit lite olika - mattegrisar men speciellt Sylvester var klassens clown. Han fullkomligt älskade att få folk att skratta. Han var helt galen när vi började på brukshundklubben när han var 9 månader gammal. Han tog plats, STOR plats men på ett roligt sätt. Och han lärde dessutom instruktörerna att whippets minsann inte är några klena och veka hundar.  Han var extrovert på så sätt att han var väldigt tydlig med hur han kände sig (konstant glad…) men han slängde sig inte över främlingar heller.

Unfortunately, common sense isn't that common.

Cahira
2015-01-22 01:17
#5

Läckert! :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Fjordell
2015-01-27 01:50
#6

Min italienare är precis så som Saffran0Spice beskriver sin hund. Väldigt rastypiskt.🙂

Annons:
Cahira
2015-01-29 05:46
#7

Där ser man :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Wenniz
2015-02-01 08:43
#8

Bland andra hundar eller människor som inte är jag och familjen så är Corinne väldigt  introvert, men sedan är hon väldigt extrovert med familjen. 🙂

  • Nederlandse Kooikerhondje & Australian Cattledog -
Upp till toppen
Annons: