Annons:
Etikettraser
Läst 1565 ggr
punkmusic
10/15/14, 11:24 AM

Vinthund som första hund?

Jag har börjat titta på italiensk vinthund och sloughi som en potentiell familjemedlem.

Skulle ni säga att någon av dessa skulle passa som förstagångs hund, att tillägga är att jag bor i en lägenhet på 65kvm, 2 & ½ rum.

Egenskaper dessa hundraser ofta har?
Jag tror inte att jag kommer ha något problem med motionen :)

Annons:
Saffran0Spice
10/15/14, 12:25 PM
#1

Jag har haft hund innan, men har nu en italienare som är min första alldeles egna hund. Jag bor för tillfället på 63kvm (2rok) med honom, 2 katter och 3 akvarier utan problem.

Italienare är bestämda små personligheter som kräver av sin ägare, men ser inget problem med att ha det som första hund om man läser in sig väldigt noga på rasen och förbereder sig på att vad som helst kan ske ^^

punkmusic
10/15/14, 12:41 PM
#2

#1 Tack! :) Min familjs närmsta vänner har två hundar där jag med den ena har fått följt med sedan valpstadiet och jag har haft mycket kontakt med dem innan jag nu flyttat till eget boende så jag är inte helt lost gällande hundar i sig :)

punkmusic
10/15/14, 12:47 PM
#3

#1 Kan IG få för mycket motion på en dag Tycks inte hitta det någonstans? 

Jag känner att vissa dagar kanske man inte orkar gå ut hur mycket och länge som helst medan vissa dagar kan man vara ute i flera timmar ;)

Saffran0Spice
10/15/14, 12:51 PM
#4

#3 Jag är ute mellan 2-8h per dag, de anpassar sig väldigt bra om de får vad de behöver. tex en dag som jag inte orkar gå så långt så får hunden mer mentalt att göra inomhus, och dagar vi är ute 6-8h så behöver han bara vilopauser istället ^^

Nu är ju italienaren inte en arbetshund likt husky eller schäfer, men du kommer aldrig kunna gå för mycket med dem =)

punkmusic
10/15/14, 7:08 PM
#5

#4 Det låter bra :D

Upp till toppen
Annons: