Annons:
Etikettannonser
Läst 2604 ggr
irjavera
2014-02-02 00:05

Whippetuppfödare + smådjur

Hej!

Jag undrar om någon vet om någon whippetuppfödare där valparna får växa upp i en miljö med andra djur, såsom smådjur?

Gärna i sthlm området men annars varsom.

Tacksam för svar.

Annons:
irjavera
2014-02-02 20:10
#1

Ingen som kan ge mig tips?

Wenniz
2014-02-05 12:17
#2

Kvarnhällens? Deras hundar är uppfödda med katter om de nu räknas som smådjur. Tror de flesta kennlar har katter. :)

  • Nederlandse Kooikerhondje & Australian Cattledog -
lovechivas
2014-02-13 23:32
#3

Undrar samma, dock kommer din valp vänjas då de får väga upp med dina eventuella smådjur. Har forskat djupt i detta och frågat massa olika hundmänniskor då jag oxå ska skaffa mig whippet å har 2 kaniner hemma. Eventuella jaktbeteenden mot smådjuren försvinner lättare om hunden få uträtta dem på annat sätt!

Bloggen för alla djurälskare - www.nouw.com/lovechivas

jpaaso
2014-04-07 11:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Mina valpar växer upp med chihuahua och en liten hamster. Bor 50 minuter söder om Sthlm.

irjavera
2014-05-01 16:46
#5

#4 Tack för att du svarade! Så himla söt bild!!! Jag har faktiskt fått mig en alldeles fantastisk hund nu, så just nu inte aktuellt längre. Men himla bra att veta ändå.

Littlem
2014-05-07 16:09
#6

Tror det hänger lite på stammen bakom sen hur du uppfostrar hunden :)

Jaghar en whipptille som kommer från ett ställe med bara hundar. Dock fick han följa med mig på jobb på tropicarium med div smådjur från 12 veckors ålder. Därfanns kaniner, klippmarsvin, div ormar och ödlor, sköldpaddor och lösgående apor. Utöver det hade vi katt hemma + reptiler (varav lösgående kameleont) och möss o gerbiler. Där var nolltolerans mot något jaktbeteende mot djuren. Dock minns jag det inte som nått problem, det var rätt naturligt. Han kan lätt gå lös ute även om det kommer rådjur, harar eller katter.

#5 Härligt att du hittat dig rätt hund!

Annons:
Upp till toppen
Annons: