Annons:
Etikettövriga-hundsporter
Läst 3655 ggr
[chouwa]
2010-10-28 02:14

Flyball

Är det någon av er som testat flyball?

Jag tycker själv verkligen att det är en fantastisk gren och jag hoppas på att den skall kunna bli större i Sverige snart!

Annons:
DoDiVi
2010-11-08 23:10
#1

Ja det är något som jag skulle vilja testa med mina hundar

Glamgirl
2010-11-09 14:13
#2

Jag provade flyball på göteborgs shu 08. Det var verkligen hur kul som helst! Tråkigt att det inte är oficiellt i sverige!

/ Lina
Medarbetare på Vinthundar iFokus

Snäckbönan
2012-04-23 14:16
#3

Jag har köpt en flyballmaskin på Grizzly på internet. Vi är i full gång och tränar. Det går framåt med hjälp av klicker. Jag är dock förvånad över att bollen dels sitter löst i utkasthålet så ibland tar min hund bollen direkt istället för att skjuta iväg den. När den skjuts ut så kommer den inte heller i en fin båge som jag trodde utan rakt fram så han kan få den på nosen om han inte lär sig att inte ha huvudet mitt framför.

Kommer det någon tävling i framtiden vore det kul att kunna vara med. Jag har tillverkat hinder och har startplatta och satt upp enligt de mått som jag hittade på Wikipedia. När han väl lärt sig hur det går till tänker jag börja ta tid på honom och åtminstone jämföra med den tid som Wikipedia angav för världens bästa hund.

CayKantos
2015-03-12 12:30
#4

#3 hur gjorde du men hinder? Tillverkade du bara ut av träd? Vet du om man kan evt köpa riktiga hinder et ställe i Sverige?

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Upp till toppen
Annons: