Annons:
Etikettutställning
Läst 2821 ggr
Recca
2010-10-26 02:28

Ringträning

Ni som ställer ut era hundar - är ni "självlärda" eller går ni/har ni gått på ringträning? Eller har ni blivit upplärda av era uppfödare?

Rebecca
Medarbetare på Vinthundar iFokus

Annons:
Glamgirl
2010-11-09 14:16
#1

Jag har aldrig ställt grabben och tror inte det skulle gå så bra om jag gjorde det. Har ställt min BC inof två gånger och skulle gärna lära mig mer. Jag är en sådan person som blir SÅ NERVÖS när jag skall visa hund.

/ Lina
Medarbetare på Vinthundar iFokus

Naiz
2010-11-09 19:34
#2

Jag är självlärd :) Första gången jag ställde min tik (jag hade förut) hade jag aldrig ställt förut, bara provat hemma ett par gånger. Men hon blev BIM-valp, så det gick ju riktigt bra :D

Sen har jag varit med på rätt många utsällningar förra året, och några i år. Så jag har lärt mej av uppfödare och andra som gett tips när jag varit på utsällningar och ställt hund. Har även kollat på andra när som ställer. :)

Changrila
2010-11-12 01:03
#3

Jag är i princip helt självlärd. Har en vän som tävlar framgångsrikt i juniorhandling som jag fått lite tips av, men jag har aldrig gått någon kurs eller så.

Sedan kan tilläggas att jag inte ställer ut mycket alls och aldrig fått "välvisad" på kritiklappen, men jag känner mig i alla fall inte vilse när jag kliver in i utställningsringar.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Ketang
2010-11-12 08:22
#4

#3 Jag är en sån som egentligen inte alls trivs inne i ringen, men det har jag tydligen lyckats dölja många gånger då jag ofta fått "välvisad" på min kritik ;-) Men jag lyckas ta på mig ett happy face för hundens skull och sen har vi sopat banan med dom andra ;-) Jag är mest självlärd, måste säga att man lär sig nog mer av att bara sitta och titta på hur andra visar hund på utställningar än att gå på en ringträning.

Naiz
2010-11-12 14:57
#5

Jag har oxå fått väl visad på kritiklappen :) Det va sista gången jag ställde tiken jag hade.

Sen har jag ställt andras hundar som blivit bir o bim o grejer. Riktigt skoj :D

På hund09 visade jag en russkiy toy-tik som blev bim, :)

sofiabruse
2011-02-03 18:39
#6

Jag är självlärd. Men jag har även lärt mig det mesta jag kan genom att jag har tävlat i juniorhandling i några år. Jag hjälper även andra som inte kan/vill/vågar ställa ut sin hund själv :) Nu tävlar jag mest i seniorhandling och ställer ut olika hundar i rasringen såklart :) Jag är även utbildad domare i Juniorhandling :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: